תובע את ב.מ.וו ב-400 אלף שקל: "מכרו לי רכב פגום"

התובע: המתנתי 9 חודשים לקבל את הרכב, ולאחר מכן התגלו בו ליקויים רבים

ניר גלילי, תושב נתניה, תובע את דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, בטענה כי מכרה לו רכב פגום. סכום התביעה עומד על כ-390 אלף שקל.

באמצעות עו"ד גיא קדם ממשרד גדעון קורן ושות' טוען גלילי כי רכש מדלק מוטורס רכב יוקרה מסוג ב.מ.וו M135i ושילם תמורתו כ-314 אלף שקל, תוך שהוא מצפה לקבל "רכב מעולה, איכותי וממיטב תעשיית הרכב הגרמנית".

לפי התביעה, גלילי המתין לרכב במשך כ-9 חודשים, עד אשר קיבל אותו לידיו בחודש מאי האחרון.

לטענת גלילי, מרגע שקיבל לידיו את הרכב החל "מסע תלאות" עם רכבו החדש, במהלכו התגלו עוד ועוד פגמים וליקויים מהותיים ובלתי נסבלים, אשר הפכו את השימוש ברכב לבלתי אפשרי.

גלילי מתאר ליקויים כגון חריקות שנשמעו מהדלתות, מה שלדעתו מעיד על גומיות יבשות מהמפעל. לדבריו, היבואנית הציעה למרוח על הדלתות סיליקון מפעם לפעם, בעלות של כ-150 דולר לבקבוק. לטענת התובע, מריחת הסיליקון לא עזרה, מה גם שמדובר בפתרון בלתי סביר לדבריו.

ליקוי נוסף אותו מתאר גלילי נוגע למערכת ה-GPS, שהתקלקלה כמה פעמים, למרות שהוחלפה. כמו כן נטען כי הרכב נמסר לתובע עם "מעיכה בפגוש האחורי שתוקנה באופן חובבני".

בנוסף, התובע טוען כי זמן קצר לאחר שקיבל לידיו את הרכב, נדלקה נורית התרעה על פריקה מוגברת של המצבר.

שמאי מומחה מטעם גלילי, שבדק את הרכב, הצביע על כך שדלתות הרכב אינן מורכבות כראוי על המרכב, הן בולטות, וקיים רווח שאינו תקין בינן לבין המרכב. כמו כן, השמאי הצביע על כך שהפגוש הקדמי של הרכב אינו מורכב כראוי במקומו.

גלילי טוען כי "טורטר" כמה פעמים למוסך המרכזי של היבואנית, אך זו לא הצליחה לפתור את הפגמים, ונראה כי לפחות חלק מהליקויים הם פגמי ייצור מהמפעל, נוכח תשובת היבואנית ש"ככה הרכב מיוצר".

התובע טוען עוד כי לאחר שנואש מהטיפול של היבואנית, הוא פנה ליצרן בגרמניה והציע להגיע למינכן לפגישה עם היצרן, אך היצרן סירב להיפגש עמו והפנה את התובע בחזרה ליבואנית.

מדלק מוטורס נמסר בתגובה: "התביעה לא הגיעה אלינו. נוכל להתייחס רק לאחר קבלת כתב התביעה".