"אני בן 25, יש לי שני תארים אקדמיים - ואני מנקה שירותים"

צעיר ספרדי פרסם סטטוס בפייסבוק המתאר את מצוקת האבטלה ממנה סובל דור שלם בספרד

בנג'מין (בנג'ה) סרה בוש, צעיר ספרדי בן 25 המתגורר בלונדון, פרסם בסוף השבוע סטטוס מרגש בפייסבוק שגרר שיתופים ולייקים רבים, סטטוס המתאר את מצבו של "הדור האבוד" בספרד ועורר הדים בתקשורת העולמית. באתר "ביזנס אינסיידר" ובעיתון "דיילי טלגרף" הבריטי כבר הביאו את סיפורו של הצעיר שרכש השכלה גבוהה, השקיע המון - ועובד כעת כמנקה שירותים לאחר שהיגר מארצו.

"קוראים לי בנג'מין סרה, יש לי תואר ראשון ושני ואני מנקה שירותים", כותב בוש. "לא, זו לא בדיחה. אני עושה זאת כדי לשלם על החדר שלי בלונדון. מאז חודש מאי אני עובד ברשת בתי קפה גדולה בבריטניה ולראשונה, אחרי 5 חודשי עבודה, זה ברור לי. אני מנקה שירותים.

"חשבתי לעצמי: 'יש לי 2 תארים ואני מנקה חרא של אנשים במדינה זרה לי'. ובכן, אני גם מכין קפה, מנקה שולחנות ושוטף כלים. ואני לא מתבייש לעשות זאת. ניקיון זו עבודה מכובדת מאוד. מה שמביך אותי הוא שאני צריך לעשות זאת כי לא ניתנה לי שום הזדמנות במדינה שלי, בספרד. כמוני יש עוד הרבה ספרדים, בעיקר בלונדון... אנחנו מהגרים".

בוש מציין כי המקומיים בלונדון מכנים את המהגרים הספרדים "באריסטה" וכי "לפעמים מתחשק לי לקחת את שני התארים שלי ולדחוף אותם מול פניהם של האנשים כאן. אבל זה לא באמת ישנה משהו... חשבתי שמגיע לי יותר טוב אחרי שהשקעתי כל כך הרבה מאמץ באקדמיה. טעיתי".

אבטלת הצעירים עד גיל 25 בספרד עמדה על 56.1% בחודש אוגוסט. סוכנות בלומברג דיווחה לאחרונה כי מספר הספרדים שהגישו בקשה לעבוד בבריטניה הוכפל משנת 2010, כאשר משכילים בעלי תארים אקדמיים נאלצים לעבוד במלצרות ובמשרות עם הכנסה נמוכה על מנת להתפרנס.