החל מהשנה הבאה: הבנקים יקדימו את פרסום הדוחות

הבנקים יקדימו את פרסום הדוח הרבעוני בשבועיים ואת פרסום הדוח השנתי בחודש

חודשיים אחרי שהמפקח על הבנקים, דודו זקן, הודיע כי הבנקים יצטרכו להקדים את פרסום הדוחות הכספיים, הודיע היום (ה') בנק ישראל את לוח הזמנים המדויק לפרסום הדוחות.

לפי ההנחיות החדשות, הבנקים יצטרכו לפרסם את הדוח הרבעוני תוך 45 יום מסיום הרבעון (לעומת 60 יום כיום), ואת הדוח השנתי בתוך 60 יום מסיום השנה (לעומת 90 יום כיום).

יחד עם זאת, בנק ישראל קבע גם הוראות מעבר שיקלו על הבנקים בתהליך קיצור לוחות הזמנים. בשנת 2014 הדוח הרבעוני יפורסם תוך 55 יום מסיום הרבעון, בשנת 2015 בתוך 50 יום, והחל משנת 2016 ואילך בתוך 45 יום. באשר לדוח השנתי - דוחות שנת 2013 יוקדמו ב-10 ימים לעומת המצב כיום, דוחות שנת 2014 יוקדמו ב-10 ימים נוספים, ודוחות שנת 2015 יפורסמו בתוך חודשיים מסיום השנה, כלומר עד סוף חודש פברואר.

מהלך זה נעשה על מנת שהציבור והמשקיעים יקבלו מידע עדכני ומהיר יותר על מצב הגופים. "בכך תגבר השקיפות ותשתפר יכולת קבלת ההחלטות של המשקיעים", הסבירו בעבר בבנק ישראל את הסיבה למהלך.

מה שעוד הניע את המהלך הוא צעדים דומים שננקטו בעולם. לדוגמה, בארה"ב, תאגידים גדולים נדרשים לפרסם את דוחותיהם השנתיים עד חודשיים מסוף השנה.

גורמים במערכת הבנקאית מציינים כי הבנקים עדיין לא ערוכים לקיצור לוחות הזמנים, ויהיה עליהם להיערך בצורה נרחבת הן בנהלי עבודה והן בתחום המחשוב. יחד עם זאת, לפי ההערכות לוח הזמנים המדורג שקבע בנק ישראל סביר, והבנקים יוכלו לעמוד בו.