הטיפ היומי: מניה של חברה טובה שאתם לא רוצים בתיק

הלמן אלדובי ממליץ לא להחזיק במניית סיליקום כיוון שמחיר המניה כבר מגלם את מצבה הטוב של החברה

חברת ציוד התקשורת סיליקום נסחרת בנאסד"ק ובת"א, ושווי השוק שלה עומד על כ-258 מיליון דולר, לאחר שהכפילה את שוויה מתחילת השנה.

סיליקום מפתחת ומייצרת כרטיסי תקשורת המספקים פתרונות קישוריות לשרתים. כרטיסים אלו מיועדים לשוקי High-End, הדורשים פתרונות קישוריות מתקדמים. הפתרונות מאפשרים אינטראקציה מהירה, יעילה ויציבה בין שרתים מרוחקים בתוך ארגוניים גלובליים.

בשנים האחרונות מציגה החברה צמיחה אורגנית מהירה, הנובעת מצמיחת שוק השרתים והשקת מוצרים חדשים. סיליקום הגדילה את המכירות ללקוחות קיימים וזכתה בלקוחות חדשים רבים, וכך צמחו הכנסותיה בשיעור שנתי ממוצע של 17% בין 2006 ל-2012.

בטווח הבינוני-ארוך לחברה מנועי צמיחה נוספים בדמות התגברות התעבורה ברשת האינטרנט, מעבר לפלטפורמות ענן, וירטואליזציה ו-Big Data. זאת במקביל להמשך גידול חלקו של שוק ה-High-End. להערכתנו, בשנתיים הקרובות תמשיך סיליקום לצמוח מעבר לצמיחת השוק שבו היא פועלת. עם זאת, בדומה לחברות רבות הפועלות בתחומי צמיחה, הנראות מעבר לטווח הבינוני אינה ודאית.

חשוב לזכור שהפתרון של החברה הוא נישתי ואינו רלוונטי למרבית הלקוחות בתחום. למרות שתחום פעילותה מציג קצבי צמיחה גבוהים, היקפו מסך שוק פתרונות הקישוריות לעולם השרתים - זניח.

בנוסף, החברה מתבססת על לקוחות מהותיים, ובשנים האחרונות כ-40% מהכנסותיה נבעו משני לקוחות בלבד. למותר לציין, שירידה בהזמנות מאחד הלקוחות האלו תוכל להביא לפגיעה משמעותית בתוצאות.

בשני הרבעונים האחרונים היה גידול ברמות המלאי, ולהערכתנו הדבר מעיד על כך שהחברה מצטיידת לקראת המשך הזמנות חזקות מלקוחותיה.

החברה נסחרת במכפיל EV/EBITDA של 15 לפי התחזית שלנו ל-2013, ולהערכתנו המחיר הוגן ומשקף את מצבה הטוב של החברה. אנו מתחילים לסקר את מניית סיליקום בהמלצת "משקל שוק", במחיר יעד של 36.5 דולר - כ-1% מתחת למחירה הבוקר.

* יהונתן שוחט, אנליסט, הלמן אלדובי

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם