ביהמ"ש ביטל את צו המניעה של ONE נגד ההתאחדות לכדורגל

נתן ארכה של 45 יום למכרז זכויות השידור של משחקי ליגת העל ■ השופט על הטענה של ‏ONE‏ למכרז תפור עבור צ'רלטון: "טיעון חסר בסיס עובדתי"

הליך מכירת זכויות השידור של משחקי המשנה בליגת העל בכדורגל לעונות המשחקים 2016/17-2018/19 יוכל להימשך כרגיל. שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, שאול שוחט, ביטל את צו המניעה הזמני שניתן לערוץ ‏ONE‏ כנגד ההתאחדות לכדורגל. עם זאת, הצדדים סיכמו כי הארכת תוקף המכרז תוארך ב-45 ימים נוספים, והוא ייסגר בשלהי חודש נובמבר.

‏כזכור, ההתאחדות לכדורגל הוציאה ב-13 באוגוסט מכרז-בזק של 9 ימים להגשת הצעות לרכישת המשחקים המשניים של ליגת העל החל משנת 2016. בין היתר דרשה ההתאחדות בתנאי המכרז כי הגוף הזוכה ישלם באופן מיידי 35 מיליון שקל עבור הזכויות.

בבקשה לצו המניעה שהוגשה בחודש שעבר על-ידי ‏ONE,‏ נטען כי העובדה שלמכרז העוסק בשידורי הליגה רק בעוד מספר שנים ניתן זמן כל-כך מועט לגופים המשדרים לגשת אליו - מעידה על כך שהמרכז היה "תפור" עבור חברת השידורים צ'רלטון.

‏במהלך הדיון ציין השופט שוחט בפני בא -וחה של ‏ONE‏, עו"ד שי אליאס, כי "לא ראיתי טיעון עובדתי נתמך בבקשה, חוץ מהשערה שצ'רלטון הוא הגוף היחיד שיכול לשים סכום של 35 מיליון שקל על השולחן, ולא ראיתי משהו שיכול לבסס אצלי, חוץ מתחושת בטן".

בפסק הדין ציין השופט כי "לנושא של החשד לגבי מכרז תפור לצ'רלטון - בשלב זה הוא חסר כל בסיס ואינו יכול לבסס מתן צו מניעה".

השופט ביטל את הטענה של ‏ONE‏ כי זכויות השידור צריכות להימכר על-ידי מינהלת הליגה ולא על-ידי ההתאחדות - זאת לאור ההמלצות של הוועדות השונות (זליכה ודודי כהן), לפיהן על המינהלת לנהל את הזכויות המסחריות של ליגת העל.

"בעניין המינהלת שאינה רלוונטית, עוד לא הוקמה, אינני יודע מתי תוקם... כרגע יש מצב נתון שההתאחדות היא הגוף הרלוונטי והמוסמך, והוא צריך לנהל", אמר השופט.‏‎‎‏