אחד העצורים הישראלים ברומניה - עבריין שהורשע בארץ

משטרת רומניה עצרה 6 ישראלים בחשד שהיו חלק מארגון פשע שסחט אנשי עסקים, וכעת מתברר כי אחד מהם הוא עבריין שהורשע בישראל בעבירות מירמה

לאחר שאמש (ג') דיווחו כלי תקשורת ברומניה כי 6 ישראלים, על-פי החשד חברי ארגון פשיעה, נעצרו במהלך פשיטה של כוחות משטרה בבוקרשט בחשד שנהגו לסחוט כסף מאנשי עסקים, מקומיים וישראלים באיומי אקדח - סיפר מכר המקורב לבני משפחתו של אחד מהם - עבריין ישראלי לשעבר שהורשע בעבירות פליליות בארץ, כי הידיעה על דבר מעצרו הפתיעה אותם.

לחדשות 2 נודע כי אחד העצורים הישראלים, תושב דרום הארץ לשעבר שחי ברומניה כבר מספר שנים ונשוי לאישה מקומית, היה על-פי החשד גובה כספים עבור השוק האפור והורשע באישומים של עבירות מירמה.

"משפחתו מנסה להבין מה קרה כאן בכלל ולמה הוא נעצר", אמר מכר של האיש. "הוא איש נחמד מאוד".

אמש דווח כי אחד הנסחטים הוא רופא ישראלי שנאלץ לשלם עשרות אלפי אירו דמי כופר. גורמים רשמיים בישראל טרם התייחסו לדיווחים הללו.

יוזכר כי אין זה המקרה הראשון שבו הרשויות ברומניה פושטות על עסקי ישראלים במדינה: בשנים האחרונות נעצרו שם מספר רופאים בחשד לסחר בביציות.

15 בני אדם נעצרו בלפחות 18 פשיטות של משטרת רומניה ברחבי המדינה. על-פי החשד, חלק מקורבנות הסחיטה הסכימו לשלם את הכסף לארגון הפשיעה בעקבות האיומים. לפני 4 חודשים נכפתה על אחד הקורבנות חתימה על חוזה מתן שירות בשווי 900 אלף אירו. כמו כן, הוא העביר לחברי הקבוצה 93 אלף אירו.

ברומניה דיווחו כי רופא פלסטיקאי חשוד במעורבות במעשים, כמו גם מתאגרף מקומי ידוע. עוד פורסם כי גם נכדו של איש העסקים, הפוליטיקאי ובעלי קבוצת הכדורגל סטיאווה בוקרשט, ג'יג'י בקאלי, חשוד במעורבות בפרשה, אך עורך דינו של בקאלי הכחיש את הדיווח ואמר כי החשוד אינו קרוב משפחתו.