מובינג לת"א: בית הקפה "משק ברזילי" משתדרג בעיר הגדולה

בית הקפה האורגני "משק ברזילי" עבר לא מזמן מהוד השרון לשכונת נווה צדק בת"א ■ המעבר עשה לו טוב - האווירה נעימה, הקהל צעיר יותר, צבעוני יותר, ואחת לשבוע מתקיימות הופעות

בעשר השנים האחרונות הייתי פוקד אחת לשבוע את בית הקפה האורגני "משק ברזילי", מרחק נסיעה קצרצר באופניים (עד שגנבו לי אותם), ואז - מרחק הליכה קצר, מביתי בהוד השרון. מושב ירקונה, שבכניסה אליו שכן בית הקפה, אשר מולו המשק עצמו, הוא מובלעת בלב הוד השרון, שהפכה בשנים האחרונות לעוד עיר מגדלים. כמו ראשון לציון, רק בלי חוף ים. בכל אופן, היה זה מקום רב קסם, מקורי ובריא - אורגני, כולל האספרסו הכפול, ותמיד היה נחמד לארח שם חברים מן החוץ - תל-אביבים, למשל, שעבורם, בית קפה עם רחבת חוץ גדולה, מול שדה וערוגות צמחים וירקות, ועם חמור שהמלצריות דואגות להאכיל אותו מדי עת, זהו חוץ-לארץ של ממש.

ולפתע ביום אחד, ממש לא מזמן, עשה המקום את הדרך ההפוכה, סגר את שעריו, ארז את שולחנותיו, ועבר לשכונת נווה צדק שבתל-אביב, במקום שבו פעל בעבר קפה "טאצה דורו".

אווירה נעימה, קהל צעיר

אז נסעתי לתל אביב כדי להרגיש כמו בבית. האמת, הופתעתי: החמור לא היה שם, אבל התפריט היה טוב כשזכרתי - מרק עגבניות עדין עדשים שחורות, גזר וקישואים, פסטה מחיטה מלאה ברוטב בטטה, פטריות ושמן זית עם גבינה כחולה - אורגנית, פרום דה ג'אסט, אספרסו משובח ומאפין תפוחים נהדר. היה זה אותו הלחם עמוס הזרעים, שטעמו לא מצריך דבר בנוסף, למעט אולי הטחינה.

לגבי הרחבה, היא כמו הועתקה ממושבה במושב. האווירה נעימה, הקהל צעיר יותר, צבעוני יותר, ואחת לשבוע מתקיימות בה הופעות. בטח יגיעו לשם גם מהגרים - הוד השרונים לשעבר.

משק ברזילי בתל-אביב, אחד העם 6, תל-אביב. שעות פתיחה: א': 8:00-16:00, ב'-ש': 8:00-24:00. טלפון: 03-5166359.