משקיעים, הכירו: מדד המלצריות ה"חמות" והדייט הראשון

השיתוק הממשלתי בארה"ב גורם לשיבוש פרסום נתוני המאקרו המסורתיים ■ לכן, באתר "ביזנס אינסיידר" ערכו רשימה של מדדים כלכליים יוצאי דופן ■ מדדים מוזרים נוספים: מדד עקיצות היתושים והלאום של כוכבת השער ב"ספורטס אילוסטרייטד"

השיתוק הממשלתי בארה"ב גורם לשיבוש פרסום נתוני המאקרו המסורתיים, כגון דוח התעסוקה ונתוני הייצור. לכן, באתר "ביזנס אינסיידר", הרימו את הכפפה וערכו רשימה של אינדיקטורים כלכליים מוזרים במיוחד.

מדד הדייט הראשון - הקונספט: אנשים מחפשים לצאת לדייט ראשון כאשר הכלכלה נמצאת במגמת דעיכה והסנטימנט נופל. ההוכחה: אתר ההכרויות האמריקאי Match.com בדק את הנושא וגילה כי הרבעון הרביעי של 2008, לאחר פרוץ המשבר, היה הרבעון העמוס ביותר שלו ב-7 השנים האחרונות. האתר הבחין בכך שגם לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר חלה עלייה חדה במספר המשתמשים באתר.

מדד הפופקורן - הקונספט: אנשים בורחים מהמציאות הכלכלית הקשה לראות סרטים זולים ולא איכותיים במיוחד בקולנוע. ההוכחה: בתי הקולנוע בארה"ב רשמו את אחת השנים הטובות שלהן ב-2009, השנה שבה שרר מיתון כלכלי קשה.

מדד המלצריות הסקסיות - הקונספט: ככל שהמלצריות יותר סקסיות, כך הכלכלה חלשה יותר. כלומר, בתקופות של מצוקה כלכלית, אנשים מושכים מבחינה חיצונית יכולים למנף את היתרון הזה כדי להשיג משרות מתגמלות יותר. ההוכחה: בשנת 2009 יותר נשים בעלות מראה חיצוני טוב פנו למשרות שנויות במחלוקת אך מתגמלות.

עמוד השער של המגזין "ספורטס אילוסטרייטד" - הרעיון: הלאום של דוגמנית בגדי הים שנבחרה לככב בשער השנתי של המגזין, עשוי להעיד על ביצועי השווקים האמריקאים במהלך אותה שנה. כלומר, אם דוגמנית אמריקאית נבחרת לככב על השער, מדד ה-S&P 500 יכה את התשואות הממוצעות ההיסטוריות שלו. ההוכחה: בשנה שעברה, הדוגמנית האמריקאית קייט אפטון, כיכבה בשער של המגזין וה-S&P 500 הצליח להכות את התשואות הממוצעות ההסיטוריות שלו. דרג אגב, אפטון נבחרה לככב על השער גם השנה.

מדד צריכת הבירה - הקונספט: צרכנים רבים נוטים לחסוך כסף ולשתות בירה בבית בתקופות כלכליות קשות במקום לצאת לפאבים ולשתות עם חברים. ההוכחה: מאז 2008 ועד 2010 חלה ירידה של 12% בשיעור התעסוקה בתעשיית הבירה העולמית (בייחוד בשיעור התעסוקה בפאבים ובמסעדות) לעומת 2% באירופה.

מדד עקיצות היתושים - הקונספט: עקיצות יתושים עולות כאשר הבתים ריקים ואינם מתוחזקים. כלומר, בריכות שחייה ודשא פראי בחצר הופכים להיות חממת גידול ליתושים, בתקופות כלכליות קשות. ההוכחה: ב-2009 חל גידול של 60% במספר המקרים שבהם נאלצה מחלקת התברואה של מחוז מריקופה בארה"ב לטפל בבריכות שחייה בבתים שעוקלו ונותרו ריקים.