הפריים-טיים לא זוכר

יום השנה לרצח רבין: "יס דוקו" - הצדיק בסדום עם שתי תוכניות בנושא

תוכניות לרגל יום השנה ה-18 לרצח יצחק רבין

אם ערוצי הטלוויזיה השונים הם מראה פניה של החברה בישראל, אזי מעטים זוכרים את יצחק רבין, האיש ופועלו. הנה כמה אפשרויות צפייה למי שלא יכול לשכוח:

ערוץ 1 ישדר בחצות את הסרט "יצחק רבין, חייל בצבא השלום". אמנם הפריים-טיים של הערוץ הממלכתי תפוס הערב על-ידי נבחרת ישראל בכדורגל, שתסיים את הופעותיה בעוד טורניר קדם-מונדיאל, אבל ניתן היה לצפות מערוץ ממלכתי שלא יסתפק בשידור סרט תיעודי בשידור חוזר בשעה בלתי אפשרית מבחינת מרבית צופיו.

"יס דוקו" הוא הצדיק הגדול ביותר בסדום עם שתי תוכניות בנושא. הסרט הראשון "דור שלם דורש שלום" (21:00) אמנם אינו עוסק ישירות ברצח, אבל בודק מה קרה לפלג שכונה "מחנה השלום" מאז אותו הלילה ועד שנעלם כמעט כליל מן הנוף.

מיד אחר-כך ישודר הסרט "צולם על-ידי יצחק" (22:00) - סרט יפה, כמעט פיוטי, שחושף צדדים רכים ואמנותיים בנשמתו של מי שנחשף לרוב רק כגנרל או כנושא במשרות בכירות במערכת הביטחונית והפוליטית. מדובר בשידורים חוזרים (ולא בפעם הראשונה), אך לפחות מישהו ב"יס דוקו" בחן את לוח השנה מתוך כוונה לציין את היום.

בערוץ המתחרה, ערוץ 8 של הכבלים, ישודר מחר (ד') ב-22:00 הסרט "רבין-פרס, הכול אישי". ואילו ערוץ ההיסטוריה יקדיש שתי תוכניות לרבין האיש ופועלו, אך אבוי, אלה תסתיימנה כבר בשעה 20:30. מה היה קורה לו היו משבצים אותן בין פרק לפרק של "היסטוריה למכירה" שמשודרת בעת האחרונה כמעט ברצף בערוץ הזה?

כרוניקה של רצח

"הפליסיאנים ומסע הרצח בבר-נוער", יום ג' 21:00, ערוץ 10

בעוד ערוץ 10 מנסה לחזק את הרייטינג עם תוכניות שערכן (גם מבחינת האיכות, גם מבחינת הרייטינג) עדיין טעון-הוכחה, מספקת לו מחלקת האקטואליה שלו מוצרים שמצליחים להחזיר אותו אל לב השיח הציבורי. דורון הרמן, כתב הפלילים של חדשות 10, משרטט דיוקן של החשודים ברצח, משפחתם וחקירת המשטרה.

ספק רב אם יש ערך רב בדיון שיתקיים לאחר הסרט (זה קצת "ערוץ אחדי" לא?), אבל זו לפחות אלטרנטיבת צפייה למי שנמאס מכישרונות צעירים מזמרים ומעדיף לשמוע חשודים מזמרים.

קצה גבול הריאליטי

"משחקי הרעב", יום ג' 22:00, "יס 2"

עם כל הדיבורים בזכות ובעיקר בגנות תוכניות הריאליטי, הנה סרט שאפשר שפספסתם עת הוקרן (לפני כשנה בלבד) בבתי הקולנוע, ורצוי מאוד לראות בבית: קבוצה של צעירים, אחרי שמדינתם עברה אסון, נשלחת לאזור מבודד במטרה להילחם זה בזה עד מוות.

לא סרט ענק, אבל אפשר שמי שיצפה בו מתוך פתיחות, ייהנה מהמסר הסרקאסטי.

ציון: 8