מליאת ועדת המדרוג תתכנס בחמישי לדון בשינויים ברייטינג

מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד: להגדיל את פאנל המדידה ל-800 משפחות

מליאת הוועדה הישראלית למדרוג, המודדת את שיעורי הצפייה בטלוויזיה, תתכנס ביום חמישי הקרוב ותדון בשינויים בפאנל המדידה ובהצגה של הנתונים.

מי שביקש להציב את הדברים על סדר היום הוא מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, שהגיש באחרונה לשר התקשורת גלעד ארדן דוח, לבקשת השר, ובו הוא ממליץ להגדיל את פאנל המדידה של אנשי הפיפל מיטר ל-800 משפחות, במקום 580 משפחות כיום; ולהימנע מפרסום הנתונים במשקי-בית, אלא באמצעות פרטים.

הסיבה העיקרית שבגינה לא הוגדל עד כה הפאנל היא כלכלית. מליאת הוועדה למדרוג מורכב מנציגי הגופים המשדרים - רשת, קשת, ערוץ 10, ערוץ 9 וערוץ 1, כמו גם מנציגי הפרסומאים, המפרסמים והרשות השנייה. רק החלטה משותפת של המליאה כולה להזרים תקציב להגדלת הפאנל תאפשר אכן לעשות זאת.

למרות העובדה שבאב"ד מפקח על חלק ניכר מהחברים בפאנל, אין לו סמכות לכפות את המלצותיו בתוך הוועדה למדרוג, שם הוא משמש כחבר שווה זכויות. הצוות המקצועי של הוועדה למדרוג, בראשותה של ד"ר יפעת בן-חי-שגב, כבר המליץ בעבר לא אחת להגדיל ל-800 את הפאנל.

גם נושא הצגת הנתונים שנוי במחלוקת, שכן הוועדה למדרוג מפיצה את נתוני הרייטינג בפרטים ולא רק באחוזי משקי-בית, אולם מרבית כלי התקשורת מבליטים בפרסומיהם דווקא את הנתון שעליו מערערת כיום הרשות השנייה ושר התקשורת.