מסתמן: פובליסיס ישראל יטפל בתקציב קניוני עזריאלי

תקציב הפרסום של קניוני עזריאלי עמד אשתקד על מיליון דולר במחירים ריאליים

‎‎משרד הפרסום פובליסיס ישראל זכה במכרז על תקציב הפרסום של קניוני עזריאלי - כך נודע ל"גלובס". בין הצדדים מתנהל בימים אלה משא-ומתן מתקדם לקראת סגירה וחתימה סופית צפויה בימים הקרובים.

תקציב הפרסום של קניוני עזריאלי עמד בשנה שעברה על 3 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כמיליון דולר במחירים ריאליים.

‏כפי שנחשף ב"גלובס", בקניוני עזריאלי הוחלט לאחרונה לצאת למכרז על תקציב הפרסום של הקבוצה - זאת לאחר שקבוצת עזריאלי ומשרד הפרסום שמלווה אותה מאז 2007, פוגל-אוגילבי, לא הגיעו להבנות מסחריות והחליטו לפרק את החבילה.

‏בנוסף התמודדו על התקציב משרדי הפרסום מקאן-אריקסון, ליאו ברנט (לשעבר רגב-קוויצקי), גיתם ‏‏BBDO‏ וצדר יריב. משרד הפרסום ברוקנר-נטע-יער הוזמן להתמודד על התקציב אך פרש בשלבים מוקדמים.

גם במשרד הפרסום מקאן-אריקסון נרשמה חוסר החלטיות לגבי התמודדות במכרז: כשפנו אליהם על מנת שיתמודדו הם היססו, בשלב מאוחר יותר הוחלט שם שלא להתמודד, אך בסופו של דבר לקח המשרד חלק במכרז והציג מצגת.‏

חוסר ההחלטיות של מקאן והפרישה של ברוקנר נבעו מחשש שמדובר בתקציב "לא כלכלי" הנושא עמו עבודה רבה בצד רווח נמוך - אם בכלל. תקציבי הפרסום של קבוצות קניונים נחשבים לתקציבים עתירי עבודה, הדורשים תשומות ניהול גבוהות, שכן בנוסף לפעילות הרשת נדרשת תמיכה לכל קניון בפני עצמו.

‏קבוצת עזריאלי לא הייתה היחידה שהחליטה בשנים האחרונות לשים את שם הרשת בקדמת הבמה: מליסרון יצאה במהלך דומה כשהתקשרה עם משרד הפרסום יהושע ‏TBWA‏, ובקניוני ישראל ניסו לעשות מהלך דומה כשהתקשרו עם באומן-בר-ריבנאי. מהלך זה לא הוכח כהצלחה גדולה, והעבודה המשותפת הופסקה תוך זמן קצר, כשהקבוצה חזרה לעבוד עם טיפול מקומי לכל קניון.

בקבוצת עזריאלי אישרו את הידיעה.