ההיי-טק הישראלי רותח: 3 חברות גייסו יחד 19 מיליון דולר

חברת לאקון גייסה היום 8 מיליון דולר, טקדו גייסה 6 מיליון דולר וסאמאנג' 5 מיליון דולר

הגאות בתחום ההיי-טק ניכרת במספר הודעות שיצאו גם היום (ג'), לפחות בישראל. שלושה גיוסים בגודל בינוני - של החברות לאקון מובייל סקיוריטי (Lacoon), סאמאנג' (Samanage) ו-M3 - לצד הלוואה שקיבל סטארט-אפ שלישי (אפוס), מספקים אינדיקציה מסוימת להמשך השנה בהתאם למגמה שעלתה מדוחות IVC וה-MoneyTree על הרבעון השלישי של השנה ופורסמו אתמול. על פי IVC, ברבעון השלישי של השנה גייסו חברות סטארט-אפ ישראליות 660 מיליון דולר - שיא רבעוני מאז שנת 2000, וגידול ניכר לעומת ממוצע הגיוס הרבעוני בשנים האחרונות.

לאקון, שהוקמה בשנת 2011 ע"י מיכאל שאולוב, המנכ"ל, ואוהד בוברוב, מספקת פתרון לאבטחת מידע על גבי טלפונים חכמים. החברה הודיעה היום על השלמת סבב גיוס ראשון של 8 מיליון דולר בהובלת קרן אינדקס, ובהשתתפות משקיעי ה-Seed בחברה - שלמה קרמר, מיקי בודאי ו-Rakesh Loonkar, שמכרו לאחרונה את טראסטיר ל-IBM תמורת כ-650 מיליון דולר. קרמר ובודאי היו גם בין מייסדי צ'ק פוינט ואימפרבה. בסך הכל גייסה לאקון עד כה כ-11 מיליון דולר.

לאקון פונה לשוק הלוהט ביותר בתחום אבטחת התקני המחשוב והתקשורת הניידים - הסכנה שהתוכן האישי שנצרך ע"י המשתמשים בטלפונים החכמים יכול להוות עבור הרשת הארגונית (BYOD). הנושא מספיק מורכב בכדי שיגרום למספר גדול של חברות לחפש פתרונות לשילוב של מכשיר נייד, המבוסס על מערכת הפעלה פתוחה (אנדרואיד), והתוכן והאפליקציות שהוא משתמש בהן - עם דגש על רשתות חברתיות ושיתופי קבצים - יכולים לכלול גם וירוסים מתוחכמים.

הפתרון של החברה מאפשר לאבחן האם התכנים שמגיעים לטלפונים החכמים מהווים חריגה ממדיניות אבטחת המידע של הארגון שבו עובד המשתמש, להתריע על כך ולספק הגנה מתאימה. בהתאם, שם החברה, דומה לשמו של הכומר הטרויאני (Laocoon), שהזהיר את אנשי טרויה מהסוס שסיפק הצבא היווני כפי שתואר באודיסיאה.

הגיוס של לאקון נהנה גם מההייפ "הכפול" שמקבלת החברה מעצם היותה בעולמות האבטחה והמובייל. לעומתה, הגיוס של חברת סאמאנג' נראה "סטנדרטי". החברה גייסה 5 מיליון דולר בסבב גיוס שני מהקרנות כרמל וג'מיני. הגיוס הקודם של החברה היה בדיוק לפני שנה, אז קיבלה החברה כ-3 מיליון דולר מקרן כרמל, בהמשך להשקעת Seed של כ-2.3 מיליון שקל בעקבות הפעילות בחממת קסניה ומעורבות של משקיעים פרטיים. סך הכל, גייסה החברה קרוב ל-9 מיליון דולר עד כה.

סאמאנג' הוקמה ב-2007, על ידי דורון גורדון, המנכ"ל, והיא מספקת תוכנה שניתנת לגישה מרחוק (SaaS) לצרכי ניהול מערכות המידע בחברה. לטענת החברה, בששת הרבעונים האחרונים היא בצמיחה רציפה, וסיימה את הרבעון האחרון בגידול של 30%. לדברי גורדון, "הגידול העצום שחווינו ברבעונים האחרונים הוביל אותנו להתרחב", והגיוס מיועד "להגדיל את ההשקעה בפיתוח מוצרים ובהרחבת בסיס הלקוחות".

טקדו גייסה מ-3M

גיוס נוסף נרשם היום כשקרן ההשקעות של חברת M3 הכריזה על השקעה בחברת טקדו, חברה מובילה בעולם בתחום הניטור של רשתות מים עירוניות. טקדו גייסה בסבב הנוכחי 6 מיליון דולר ו-3m היוותה חלק משמעותי בסיבוב.

טקדו נוסדה בשנת 2009 על ידי אמיר פלג והיא מספקת למשתמשיה מערכות לניטור וחיזוי פעילות ברשתות מים בסביבת ענן.

בעוד מוצרים הקיימים בשוק מציגים נתונים גולמיים שמשמשים לניתוח ידני, הפתרון של טקדו מספק תובנות אודות התקלות, או אירועים חשודים אחרים הקיימים ברשת בזמן אמת.

המערכת משתמשת בנתונים הגולמיים (קריאות מדי ספיקה, מדי לחץ וחיישני איכות מים המותקנים ברשת המים), ומצליבה אותם עם נתונים נוספים (מזג אויר, GIS, ימי חג) בעזרת עיבודים סטטיסטיים מתקדמים, לצורך הבנה מעמיקה של השינויים בהתנהגות הרשת.

"אנו רואים בחברת M3 משקיע ושותף חשוב ואסטרטגי וזאת בהתבסס על המיקוד של M3 בפתרונות לאיתור בעיות ושיקום צינורות מים ישנים, על המוניטין המעולה שלה בתחום המוצרים להגנת התשתיות ומעמדה כמובילה עולמית בחדשנות", אמר אמיר פלג, מייסד ומנכ"ל טקדו. "בהמשך להשקעה האסטרטגית של חברתABB בטקדו בשנה שעברה, אנחנו מאוד שמחים על ההזדמנות לצרף משקיע איכותי ואסטרטגי כמו M3 לגופים העומדים מאחורי החברה".

שלוש חברות
 שלוש חברות