ועדת המדרוג: משפחות נוספות יצטרפו לפאנל מדידת הרייטינג

מליאת הוועדה החליטה על היערכות למכרז חדש להפעלת מערכת המדידה באוגוסט 2015 ועל הוספת דוח צפייה יומי לפי פרטים ולא רק לפי משקי-בית

מליאת ועדת המדרוג בטלוויזיה החליטה היום (ה') על הגדלה משמעותית של עשרות אחוזים בפאנל מדידת הרייטינג, בהתאם להמלצות היועץ הסטטיסטי של הוועדה. זאת, במקביל לדוח שהכין מנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד עבור שר התקשורת גלעד ארדן, בו הוא ממליץ להגדיל את פאנל המשפחות של הפיפל מיטר מ-580 משפחות ל-800 משפחות.

מנכ"לית הוועדה למדרוג, ד"ר יפעת בן-חי שגב, הסבירה היום כי המלצות אלה אמורות להיכלל בתנאים למכרז החדש שהמליאה החליטה היום על היערכות אליו. כיום הוועדה עובדת מול חברת קנטר מדיה בחוזה שיסתיים באוגוסט 2015.

"מכרז זה דבר שלוקח זמן, ואנחנו רוצים לבחון את הטכנולוגיות העכשוויות בעולם. קרו דבר או שניים מאז המכרז הקודם, ואנחנו רוצים להיערך עם צפייה קדימה", מסרה בן-חי-שגב.

לדבריה, ייתכן כי הגדלת פאנל הצופים תתאפשר עוד לפני אוגוסט 2015. "נבדוק אפשרות להגדלה של הפאנל בזמן הקרוב, וננהל על כך משא-ומתן עם קנטר מדיה".

עוד הוחלט היום במליאת ועדת המדרוג על הוספת דוח צפייה יומי נוסף לפי פרטים, בנוסף לדוח השבועי בנושא זה. כיום דוח הצפייה היומי הנשלח לתקשורת כולל רק אחוזי רייטינג ונתונים על משקי-בית. נתונים על צפיית פרטים מתפרסמת רק אחת לשבוע לתקשורת, בעוד הנתונים היומיים מופיעים רק באתר האינטרנט של ועדת המדרוג. כעת, בעקבות ההחלטה, יופיעו נתוני הפרטים גם בדוח היומי שנשלח לתקשורת.

כאמור, עוד החליטה הוועדה על היערכות לפרסום מכרז חדש להפעלת מערכת המדידה, תוך הגדלה משמעותית של הפאנל בעשרות אחוזים בהתאם להמלצת היועץ הסטטיסטי של הוועדה.

"אני מברכת על ההחלטות שהתקבלו היום וחושבת שמערכת המדידה בישראל היא מהמקצועיות והטובות בעולם, בין היתר מפני שאנחנו צופים פני העתיד ומתאימים את עצמנו לתרומות בטכנולוגיות ובטלוויזיה", אמרה בן-חי שגב. "המערכת תמשיך להוביל ולהיות בחוד החנית של המדידה בעולם".