גאידמק מחזיר את לבייב לביהמ"ש בתביעה של מיליוני ליש"ט

המיליארדר הרוסי-ישראלי טוען שוב בביהמ"ש בבריטניה כי הסכם הפשרה שחתם עם לבייב בעניין החברה ליצוא יהלומים מאנגולה - אינו קביל

המיליארדר הרוסי-ישראלי ארקדי גאידמק מחזיר את לב לבייב לבית המשפט בבריטניה, לאחר שביוני שבשנה שעברה בית המשפט דחה את תביעתו של גאידמק נגד לבייב בגין רווחים מיצוא יהלומים מאנגולה, או ליתר דיוק - עבור חלקו בחברה ליצוא יהלומים מאנגולה שלדברי גאידמק הקימו שניהם.

כזכור, בחודש יוני 2012 נדחתה תביעתו של גאידמק נגד לבייב בלונדון, כשבית המשפט קבע כי גאידמק אינו זכאי למיליארדי הדולרים אותם תבע מלבייב בגין חלקו, לכאורה, בחברת יצוא של יהלומים מאנגולה. "גלובס" חשף אז את עדות גאידמק בתביעה נגד לבייב.

השופט קבע כי "גאידמק לא היה עד מהימן, הוא פיטפט הרבה, תשובותיו לא היו מסודרות, ונראה היה כי הוא מעדיף לשמש כסנגור של עצמו מאשר להתמקד בשאלות שהופנו אליו". ‏

גאידמק תבע מלבייב לפחות מיליארד דולר בגין רווחים שלטענתו מגיעים לו מפעילות ‏Ascorp‏, חברה שקיבלה רישיון מהממשל האנגולי ליצוא יהלומים. לטענת גאידמק, הוא זה שהקים את ‏Ascorp‏, והוא זה שהזמין את לבייב להיכנס כשותף בחברה. לדברי גאידמק, בשלהי 2001 חתמו השניים על הסכם שמסדיר את חלוקת רווחי החברה ביניהם.

‏לבייב עצמו טען כי מסמך כזה מעולם לא נחתם על-ידי השניים, וכי גאידמק אפילו הסכים לוותר אשתקד על זכויותיו בחברה, וזאת במסגרת הסדר פשרה.

בפרק החדש של הסיפור, גאידמק תובע מיליוני ליש"ט מהגנרל מנואל הלדר קופלינה, מהגנרלים הבכירים של אנגולה, על כך שהוביל אותו, לטענת גאידמק, לחתום על הסכם פשרה עם לבייב בעניין יצוא היהלומים - באמצעות הפחדה ולחץ מסיבי.

גאידמק טוען בתביעה כי הפשרה עם לבייב לא קבילה, והוא דורש מלבייב וכן מהגנרל פיצויים במיליוני ליש"ט.