באופנהיימר לא חוששים: "תהנו מהבועה, קנו מניות ואג"ח"

אמיר ארגמן, אנליסט המאקרו הבכיר של אופנהיימר ישראל: "אני כותב על השווקים כבר שנים לא מעטות וזו בין הפעמים הבודדות שאינני רואה עננים באופק"

יש לא מעט מנהלי השקעות ואנליסטים בוול סטריט שהביעו לאחרונה חששות מירידות בשוקי המניות או בשוקי האג"ח על רקע העליות האחרונות. אמיר ארגמן, אנליסט המאקרו הבכיר של אופנהיימר ישראל, לא חושש.

"השווקים עברו לא מעט בחודשים האחרונים, אבל בינינו רק שני דברים שקרו באמת חשובים: 1. הוסרה עננת ה-Tapering ואיום בחירת נגיד אמריקאי שעלול היה לשנות משהו. 2. המערכת הפוליטית האמריקאית ה'מפוארת' השכילה שוב 'לבעוט בפחית' פעם נוספת ולהסיר לזמן קצוב את האיום הכה מוכר של תקרת החוב", כותב היום ארגמן.

"אני כותב על השווקים כבר שנים לא מעטות וזו בין הפעמים הבודדות שאינני רואה עננים באופק. ידוע לכולכם כי למיטב שיפוטי המצב רחוק מלהיות מושלם והוא כולל בתוכו חולשה מבנית בכלכלת ארה"ב, משבר אירופאי רדום שאינו נפתר כלל, בעיה מבנית קשה בחלק ניכר מהמדינות המתפתחות ומשחק מסוכן ביותר שדינו להיכשל ביפן".

ועדיין, אומר ארגמן, כל זה לא מעניין את השווקים. מה שמשחק בשנים האחרונות זה רק מינון הנזילות הזורמת לשווקים עם עצירות ביניים של "משברים פוטנציאליים".

כרגע, הוא מציין, "הנזילות זורמת בחופשיות וללא איום בטווח הנראה לעין ואין משברים פוטנציאליים מהותיים הנראים לעין. קנו מניות, קנו אג"ח. ENJOY THE BUBBLE ובלי ציניות".

אגב, אומר ארגמן, נדמה כי אפיקי החוב לא תפקדו היטב מאז החלה QE3 (בספטמבר 2012) "אך יש לזכור כי אנו עדיין חשים את טראומת מאי-יוני 2013, כאשר להערכתי ככל שהשוק יפנים שהנזילות פה להישאר הוא יחזור וידחק את התשואות הממשלתיות כלפי מטה ובהתאם את כל מוצרי ה-Spread למיניהם".