הטיפ היומי: נקודת כניסה אטרקטיבית אחרי ירידה מוגזמת

במחלקת המחקר של מורגן סטנלי ממליצים על מניית רולס רויס הנסחרת בבורסת לונדון ב"תשואת יתר" ובמחיר יעד של 13 פאונד

חברת Rolls-Royce נסחרת בבורסה של לונדון לפי שווי שוק של כ-21 מיליארד פאונד. החברה פעילה בייצור מנועים וחלקי חילוף לשוק התעופה האזרחי והביטחוני, מייצרת ציוד לספינות וכן טורבינות ומוצרים שונים לשוק האנרגיה.

מחיר המניה של רולס רויס נחלש מאז שהחברה פרסמה את תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של השנה. להערכתנו, נוצרה בכך נקודת כניסה אטרקטיבית להשקעה. לא רק שרולס רויס צפויה לעמוד בתחזיות שמסרה לשנת 2013, אנו אף צופים לראות בשנת 2014 שיפור מסוים הן במצב המזומנים שלה והן במבנה העלויות. גורם חיובי נוסף הוא עמידותה של המניה לנוכח אי ודאות מאקרו כלכלית.

המשקיעים מעלים מספר תהיות שנוגעות לרולס רויס, ואנו מנסים לענות עליהן. הראשונה היא האם החולשה שנרשמה באחרונה במניה מוצדקת, והאם היא מהווה הזדמנות להיכנס למניה? לא וכן. במחצית הראשונה רולס רויס לא הייתה אמורה להציג שיפור פיננסי, כך שהתגובה השלילית לתוצאות נראית לנו מופרזת. במכפיל הנוכחי, אנו רואים פה הזדמנות קנייה.

התהייה השנייה היא מתי יהיה שיפור במצב המזומנים ובמבנה העלויות? אנו צופים שבמהלך המחצית השנייה של 2014 וב-2015 תירשם התקדמות בתהליך על רקע שיפור במלאים וירידה בעלויות הנהלה וכלליות. להערכתנו, ב-2016 יגיע תזרים המזומנים החופשי לכ-1.3 מיליארד פאונד, לעומת 131 מיליון פאונד ב-2013.

תהייה שלישית היא האם השקיפות תשתפר? ייתכן; דאגה מרכזית של המשקיעים היא היעדר תחזיות לטווח הבינוני.

אנחנו ממשיכים להמליץ על מניית רולס רויס "תשואת יתר". זאת על רקע צפי לשיעור צמיחה שנתי ממוצע של 10% ברווח הנקי למניה עד שנת 2016, הגיוון בעסקים והמאזן החזק. מחיר היעד שלנו למניה עומד על 13 פאונד - פרמיה של כ-14% על מחיר המניה הנוכחי.

*** מחלקת המחקר, מורגן סטנלי. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם