דרגי: הנזק שגרמו הבנקים לכלכלת גוש האירו - לא יחזור

(עדכון) - הבנק המרכזי האירופי יוזם "מבחני לחץ" לבנקים בגוש האירו ■ הבנקים הגדולים יהיו חייבים לבצע הערכות קפדניות של הנכסים המסוכנים והמאזנים שלהם ולהחזיק בהון של 8% מהיקף הנכסים המסוכנים

הטעויות שנעשו על ידי הבנקים באירופה, והנזק שהם גרמו לכלכלת גוש האירו - אסור שיקרו שוב. כך אמר היום (ד') נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי בראיון ל-CNBC, על רקע התקנות החדשות שפורסמו בנוגע לבנקים בגוש האירו.

דרגי אמר כי מבחני הלחץ החדשים של הבנקים הם "רק ההתחלה" בכל הנוגע להבטחה שהסקטור הפיננסי יהיה חזק יותר ולא יסכן את הכלכלה האירופאית שוב.

כאמור, הבנקים בגוש האירו ינסו לגייס משאבים נוספים במטרה לעמוד בתקנות רגולציה מחמירות יותר, בעוד הבנק האירופי המרכזי מתכוון ליזום "מבחני לחץ" לבנקים ברחבי אירופה ולהגביר את תפקידו כ"כלב השמירה" של המערכת הפיננסית.

למעשה, עתיד הבנקים בגוש האירו יהיה מעוצב ע"י ההוראות החדשות של הבנק המרכזי האירופי, עליהם הוא הכריז היום (ד'). לפי התקנות החדשות, הבנקים הגדולים ביותר באירופה יהיו חייבים לבצע הערכה קפדנית של הנכסים המסוכנים שלהם, איכות המאזנים והיקף ההון שהם מחזיקים.

במסגרת "מבחני הלחץ", הבנק האירופי המרכזי יתחיל לבחון בחודש נובמבר את המאזנים והנכסים של 130 מוסדות פיננסים בגוש האירו, זאת במטרה לבחון את החוזק של המערכת הפיננסית בגוש האירו ויכולתה לעמוד בפני זעזועים ומשברים כלכליים.

התקנות החדשות קובעות בנוסף כי הבנקים הגדולים יהיו חייבים להחזיק בהון של כ-8% מהיקף הנכסים המסוכנים שלהם, זאת במטרה ליצור כרית ביטחון שתגן עליהם במקרה של משבר פיננסי חמור.

דרגי אמר מוקדם יותר היום כי המטרה של התקנות החדשות היא ליצור הערכה אחידה של הנכסים בקרב כל הבנקים הגדולים וכי זהו "צעד גדול לאירופה ולעתיד כלכלת גוש האירו". לדבריו, "השקיפות תהיה המטרה המרכזית של גוש האירו. אנו מצפים כי ההערכות הללו יחזקו את אמון הסקטור הפרטי".