תלמדו מאייקן: קנה מניה ומימש לאחר שנה ברווח של 457%

מניית נטפליקס צללה אתמול בכ-9% בוול סטריט ■ הסיבה: המשקיע האגדי קארל אייקן החליט לממש 3 מיליון מניות של החברה ולדלל את החזקותיו בחברה ל-4.5% ■ לפני כשנה אייקן פתח פוזיצייה על נטפליק במחיר של 58 דולר למניה

כעת מתבררת הסיבה האמיתית לירידה החדה במניית נטפליקס אתמול. המשקיע האקטיביסט קארל אייקן מכר אתמול (ג') 3 מיליון מניות של חברת האונליין סטרימיניג ודילל את ההחזקות שלו בחברה ל-4.5%, לעומת 9.98%. אייקן גרף לכיסו רווח של כ-457% בתוך כשנה, או כ-800 מיליון דולר.

אייקן פתח פוזיציה על נטפליקס לפני קצת יותר משנה, כאשר מחיר המניה עמד על 58 דולר בלבד. אתמול מחיר המניה עמד בסגירה על כ-322 דולר. המשמעות, עלייה של 457% מאז הרכישה ההתחלתית של אייקן.

"מכרתי בלוק מניות של נטפליקס", צייץ אייקן בטוויטר, לאחר שדיווח על כך לרשות לניירות ערך בארה"ב. "אני רוצה להודות לריד האסטינג, טד סאראנדס, צוות נטפליקס וגם לקווין ספייסי" (כוכב סדרת הלהיט של נטפליקס "בית הקלפים" מ.ג) כתב אייקן. עם זאת, לא ברור מהי הסיבה האמיתית לכך שאייקן מימש חלק מהחזקותיו בנטפליקס, שכן הוא הצהיר כי להערכתו מניית החברה עדיין נסחרת באופן משמעותי מתחת לשווי האמיתי שלה.

בעקבות ההודעה של אייקן, מניית נטפליקס צללה בכ-9% אתמול במסחר. זאת חרף העובדה שיום קודם היא דיווחה כי ברבעון השלישי רווחיה יותר משולשו, בעוד היא המשיכה להגדיל את מאגר המנויים שלה. מניית החברה יורדת היום במסחר המקדים בכ-2%.