ארה"ב: סנטימנט הצרכנים ירד לשפל של 10 חודשים

(עדכון) מדד סנטימנט הצרכנים רשם קריאה נמוכה מהצפי של 73.2 נקודות באוקטובר ■ מנגד, הזמנות המוצרים בני קיימא עלו ב-3.7% בספטמבר - מעל הצפי ■ המלאים הסיטונאיים לחודש אוגוסט ירדו בשיעור של 0.5%

בארה"ב התפרסמו היום (ו') מספר נתונים שעשויים לשפוך קצת אור על מצבה של הכלכלה הגדולה בעולם. בעוד שהזמנות המוצרים בני קיימא טיפסו בחדות, מדד סנטימנט הצרכניםפ רשם קריאה נמוכה מהצפי.

הזמנות המוצרים בני-קיימא עלו בשיעור של 3.7% בספטמבר, בעוד הנתון של חודש אוגוסט עודכן לעלייה של 0.2%. ממוצע התחזיות בשוק עמד על עלייה מתונה יותר של 2.3%. בניכוי סקטור התחבורה התנודתי, הזמנות המוצרים ירדו בשיעור של 0.1%, זה החודש השלישי ברציפות.

מהנתונים שפרסמה הממשלה עולה כי ביקושים חדשים נרשמו בסקטור התעופה, בעקבות עלייה של 57.5% בהזמנות מטוסים, לאחר עלייה של 5.4% בחודש אוגוסט. הזמנות מוצרי ההון, לעומת זאת, ירדו ב-1.1%. ב-9 החודשים הראשונים של 2013, הזמנות המוצרים בני קיימא עלו ב-3%,

"הוצאות ההשקעות היו חלשות מאוד השנה", אמר ג'ושואה דנרליין, כלכלן בבנק אוף אמריקה. "אנשים לא בטוחים ולכן יעצרו את פעילות ההשקעות", לדבריו.

ירידה בסנטימנט הצרכנים

מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, נפל היום לרמה הנמוכה ביותר מאז דצמבר 2012, כך עולה מנתוני הקריאה האחרונה של חודש אוקטובר, שעמדה על על 73.2 נקודות, לעומת קריאה של 77.5 נקודות בספטמבר. אנליסטים בשוק צפו כי המדד יירד לרמה של 75.2 נקודות.

נזכיר, הצריכה הפרטית היא נדבך מרכזי בכלכלת ארה"ב ומהווה 70% ממנה. לכן, כלכלנים ואנליסטים רואים חשיבות רבה בכל נתון הקשור לצריכה הפרטית.

המלאים הסיטונאיים לחודש אוגוסט, ירדו בשיעור של 0.5%, כאשר הצפי בשוק עמד על עלייה של 0.3% לאחר עלייה של 0.1% בחודש יולי.