פוליטיקאי סיני: בחודש הבא - רפורמות כלכליות חסרות תקדים

יו צנגשנג, חבר בכיר במפלגה הקומוניסטית, אומר היום כי פגישת המפלגה בחודש הבא "תעסוק בעיקרון בנושא של רפורמות רציניות ומקיפות" ■ הרפורמות צפויות לכלול שינויים פיננסיים, שינויים במיסוי, וייתכן שגם באורבניזציה המהירה

פוליטיקאי סיני בכיר מבטיח כי המפלגה הקומוניסטית תכריז על רפורמות חברתיות וכלכליות חסרות תקדים בפגישתה בחודש הבא, כך על פי דיווחים בתקשורת במדינה מהיום (שבת).

יו צנגשנג, חבר בכיר במפלגה, אומר כי הפגישה "תעסוק בעיקרון בנושא של רפורמות רציניות ומקיפות. הרפורמות הפעם תהיינה רחבות, חזקות מאוד וחסרות תקדים. הן תדחופנה באופן בלתי נמנע לשינויים עמוקים בכלכלה, בחברה ובתחומים נוספים".

הפגישה והרפורמות הצפויות מגיעות על רקע חששות מקצב הצמיחה של הכלכלה השנייה בעולם. ברבעון השלישי צמחה הכלכלה ב-7.8% בחישוב שנתי. מדובר בקצב הצמיחה הגבוה ביותר השנה, לאחר שברבעון הראשון של השנה צמח התמ"ג ב-7.7% וצמיחה של 7.5% ברבעון השני.

עם זאת, נתוני ספטמבר מרמזים על האטה מסוימת, שייתכן שתבוא לידי ביטוי ברבעון הרביעי. כך, התפוקה התעשייתית בספטמבר האטה ל-10.2% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 10.4% בחודש אוגוסט. המכירות הקמעונאיות בחודש החולף רשמו עלייה של 13.3%, מתחת לתחזיות האנליסטים לעלייה של 13.5%.

בנוסף, סין מעוניינת לעבור מכלכלה הנשענת על השקעות מגובות חוב לצמיחה מתוך צריכה, שירותים וחידושים.

הרפורמות צפויות לכלול שינויים פיננסיים ושינויים במיסוי, וייתכן שיציגו התייחסות גם לאורבניזציה המהירה, ברפורמות נדל"ניות ובהסדרת חוקי המעבר בין ערים לכפרים.