דיווח: "ארה"ב צותתה לאנגלה מרקל במשך יותר מעשור"

השבועון הגרמני "דר שפיגל" מדווח כי הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי האזינה לטלפון הנייד של קנצלרית גרמניה מאז שנת 2002

"ארה"ב צותתה לטלפון של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במשך יותר מ-10 שנים" - כך מדווח העיתון "דר שפיגל". על פי הדיווח, נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר למרקל כי היה עוצר את ההאזנות אם היה יודע על זה.

חשיפת פרשת ההאזנות הסתר של הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) למנהיגים בעולם ובהם קנצלרית גרמניה מרקל, שהגיעה בעקבות הדלפת אלפי המסמכים המסווגים על ידי אדוארד סנואודן, עוררה סערה גדולה בגרמניה ובמדינות נוספות באירופה כמו צרפת, שעל פי דיווחים שונים האזינו האמריקנים למיליוני שיחות של אזרחיה.

"בדר שפיגל" פורסם כי הטלפון הנייד של הקנצלרית מרקל היה נתון להאזנה של אנשי ה-NSA מאז 2002 וכי עדיין היה חלק מרשימת הטלפונים שלהם צותתו כמה שבועות לפני ביקורו של אובמה בברלין ביוני האחרון.

העיתון הגרמני ציטט מסמך, שלפיו הסוכנות האמריקנית הודתה כי יש לה סניף ריגול בשגרירות האמריקנית בברלין, שחשיפתו תוביל "לפגיעה קשה ביחסי ארה"ב וממשלה אחרת". משם, כך על פי הדיווח, אנשי ה-NSA וה-CIA ניטרו תקשורת ברובע שבו מרוכזים משרדי הממשלה הגרמנית בברלין באמצעות טכנולוגיה מתקדמת.

על פי מסמך ביטחוני מ-2010 שצוטט ב"דר שפיגל", סניפי ריגול כאלה קיימים בכ-80 אתרים ברחבי העולם ובהם פריז, מדריד, רומא, פראג, ז'נבה ופרנקפורט. בדר שפיגל נכתב כי אובמה התנצל לפני כמה ימים בפני מרקל, כשזו שוחחה עמו וביקשה הבהרות.

דוברה של מרקל והבית הלבן סירבו להגיב לפרסום. "אנחנו לא הולכים להגיב על פרטים של השיחות הדיפלומטיות שלנו", אמרה קטלין היידן, דוברת של המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן.