אפל עקפה את התחזיות - והמניה ירדה במסחר המאוחר

ענקית הטכנולוגיה פרסמה את תוצאותיה לאחר סיום המסחר: רווח של 8.26 דולר למניה על הכנסות של 37.5 מיליארד דולר ■ מכירות האייפוד הסתכמו ב-14.1 מיליון מכשירים ■ אכזבה בשוק מהתחזית לשיעור הרווח ברבעון הבא

אפל פרסמה הערב (ב') לאחר סיום המסחר בוול סטריט את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי, מהן עולה כי היא עקפה את תחזיות האנליסטים. אפל מדווחת על רווח של 8.26 דולר למניה על הכנסות של 37.5 מיליארד דולר. ממוצע תחזיות האנליסטים בשוק עמד על רווח של 7.96 דולרים למניה על הכנסות של כ-36 מיליארד דולר.

למרות שהיא עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח, מדובר בירידה קלה, פעם נוספת, לעומת הרבעון הקודם, אז עמד הרווח על 8.67 דולר למניה.

בנוסף, אפל מדווחת על מכירות של 33.8 מיליון מכשירי אייפון, בתוך הטווח לו ציפו בשוק. מכירות האייפד הסתכמו ב-14.1 מיליון יחידות, לעומת הצפי ל-14.5 מיליון יחידות, ומכירות מחשבי המק הסתכמו ב-4.6 מיליון יחידות, בהתאם לצפי.

בראייה קדימה, אפל צופה הכנסות בהיקף 55-58 מיליארד דולר ברבעון הרביעי. שיעור הרווח שהיא צופה הוא 36.5% עד 37.5%, נתון מעט מאכזב ביחס לציפיות בשוק.

בשבועות האחרונים התקבלו דיווחים על ירידה חדה בביקושים לאייפון 5C, הגרסה המוזלת של הסמארטפון הפופולרי. למרות שהוא זול יותר בכ-100 דולר לעומת הגרסה היקרה יותר שלו, האייפון 5S, הוא עדיין נחשב ליקר מדי ומחוץ להישג ידם של רבים במדינות השווקים המתעוררים. עם זאת, אנליסטים סבורים כי הביקושים הגבוהים לאייפון 5S יפצו על האכזבה מהאייפון 5C, עניין שיתורגם לשיפור במרווחים.

"הדיווחים בתקשורת לגבי ירידה בייצור האייפון 5C הם מטעים", טוען תימות'י ארקורי, אנליסט בחברת Cowen & Co. "להערכתנו, באופן כללי, הביקושים לאייפון גדלו".

מניית החברה טיפסה בכ-12.5% מאז חודש אוגוסט, כאשר המשקיע האקטיביסט קארל אייקן, שמחזיק בפוזיציה גדולה באפל, שלח מכתב למנכ"ל טים קוק ודחק בו להגדיל את התוכנית לרכישה עצמית לרמה של 150 מיליארד דולר. אולם, המניה עדיין ירדה בשיעור של 1% מתחילת השנה, לעומת תשואה של 23% שרשם מדד ה-S&P.