פרשה חדשה במשרד התחבורה: בכירים הודחו מתפקידם

הפרשה החלה בעקבות תלונה שהוגשה לנציבות שירות המדינה בחשד להטיית מכרזים לטובת חברת ריבה יחזקאל

המפקח על התעבורה במשרד התחבורה יסיים את עבודתו במשרד על רקע חקירה שמנהלת נציבות שירות המדינה. במסגרת החקירה הושעה כבר בכיר אחר - שלמה כץ, מנהל בקרה ופרויקטים באגף לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה. בחקירה מעורבים בכירים נוספים במשרד. אלבז כבר נחקר בפרשה לצד בכירים נוספים, אך הנציבות לא המליצה להשעותו. הוא נימק את פרישתו ברצון לעבור לעסקים פרטיים בתחום תכנון התחבורה.

הפרשה הנוכחית החלה בעקבות תלונה שהוגשה לנציבות שירות המדינה בחשד להטיית מכרזים לטובת חברת ריבה יחזקאל. מדובר בחברת בקרה שעורכת ביקורות של רמת השירות לנוסעים בתחבורה הציבורית בעלות של 40 מיליון שקל בשנה. במהלך העשור כולו גרפה ריבה לכיסה כרבע מיליארד שקל, למרות שהתמודדה רק פעמיים במכרזים.

בדיקת נציבות שירות המדינה העלתה חשד לכאורה כי שלמה כץ מנהל בקרה ופרויקטים באגף לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה היה מעורב בהטיית מכרז. לאחר שנדחתה בקשתו להעניק לחברה פטור ממכרז פורסם בהתערבותו של כץ מכרז שנתפר למידותיה של ריבה. בין היתר התברר כי כץ לא דיווח כי אחד ממנהלי ריבה הוא חבר ילדות שלו. ההתקשרות של משרד התחבורה עם ריבה הופסקה במפתיע לפני כחודש.

אלבז החליף בתפקיד את אלכס לנגר שנאלץ לפרוש לפני כשנה על רקע פרסומים מביכים על שידול ליחסי מין של פקידות במשרד.