עובד אריתראי תובע 50 אלף שקל מהשף אביב משה ומסעדת מסה

העובד הזר טוען כי הועסק במסעדה במשך שנה וחצי והיה "עובד שקוף", מקופח שכר ונטול זכויות כלשהן

תביעה משפטית בהיקף כספי של 50 אלף שקל הוגשה לבית הדין האזורי לעבודה נגד מסעדת מסה (MESSA) של השף אביב משה ונגד משה עצמו, בטענה כי הפרו את תנאיו לפי חוק עובדים זרים של עובד אריתראי, שעבד לטענתו במסעדה במשך שנה וחצי.

בתביעה נטען כי העובד (Gafre Araya) היה למעשה "עובד שקוף", מקופח שכר ונטול זכויות כלשהן. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אפרת מור מילמן, נטען כי העובד הועסק במסעדה ללא שום חוזה העסקה בשפתו או בשפה כלשהי, לא קיבל שום זכויות סוציאליות, לא קיבל מעולם שום תלושי שכר, ואף פוטר מהמסעדה ללא שום הודעה מוקדמת ובלי לספק סיבה לפיטורים.

התובע דורש הרמת מסך נגד השף אביב משה, שהוא "בעל המניות במסעדה היוקרתית, היזם, הבעלים, הרוח החיה וכנראה גם השף הראשי", לשון התביעה.

בכתב התביעה נכתב כי העובד עבד במסעדה בניקיון ובשטיפת כלים במשך 10 שעות בכל יום בין 18:00 ל-4:00 לפנות בוקר. התובע עבד כ-240 שעות בכל חודש וניהל כרטסת שעות, כאשר בתום כל משמרת חתם לו אחראי המשמרת על השעות בהן עבד. הוא קיבל 23 שקל לשעה, ולעיתים השתכר פחות משכר המינימום, נטען בתביעה.

התובע פוטר, כך נטען, בהודעה של היום למחר בהפתעה ובלי הסבר כלשהו, גם לאחר ששאל מדוע. לאחר פיטוריו הוא דרש ממעסיקיו את זכויותיו ולטענתו אפילו לא זכה לתגובה.

התביעה דורשת תשלום בגין הפרשי שכר על שעות נוספות (7,362 שקל), תשלום על אי-מתן הודעה על תנאי עבודתו (15,000 שקל), פיצוי בגין אי-מתן תלושי שכר (5,000 שקל), פדיון ימי חופשה (3,348 שקל), דמי הבראה (3,339 שקל), דמי עבודה בחג (1,674 שקל) פיצויי פיטורים (6,449 שקל), תשלום בגין אי-מתן הודעה מוקדמת (4,300 שקל) ועוד הפרשות לפנסיה ופיצויים אחרים.

ממסעדת מסה נמסר בתגובה: "כתב התביעה טרם התקבל. אין באפשרותנו להגיב ללא עיון במסמכים".