פרשת אלפא פלטינום: הסכמה ל"פשיטה" על ביתו של סגל

הסכמה בביהמ"ש לתפיסת נכסים של עמי סגל בשל חשד להונאה בבית ההשקעות אלפא פלטינום ■ בא-כוחו: "הדברים בבקשה שהגיש שמואל מנדזיצקי לא נכונים"

"אין פה שום עניין של לברוח או להיעלם. עמי סגל באמת האמין בקרנות הגידור, ואי-אפשר מהרגע להרגע, שמבוצעות דרישות תשלום, לשלם את הכסף. המהומה התקשורתית שהתקיימה כבר גרמה נזקים אדירים, ואנחנו סבורים כי הדברים כפי שהוצגו על-ידי שמואל מנדזיצקי הם לא נכונים" - כך טען היום (ב') פרקליטו של סגל, עו"ד גלעד נרקיס, בדיון בבקשה לתפיסת נכסים שהגיש מנדזיצקי, מבעלי מחסני חשמל בעבר, נגד סגל ובית ההשקעות אלפא פלטינום שבבעלותו, זאת בטענה כי אלפא פלטינום וסגל גנבו 29 מיליון שקל מחשבונו הפרטי ומחשבון חברה בבעלותו, שנוהלו על-ידי סגל בבנק הפועלים.

לטענת מנדזיצקי, סגל הבטיח לו כי ישקיע את כספו בקרנות נאמנות סולדיות בחו"ל, ללא סיכון משמעותי, אך בפועל הושקעו הכספים בקרנות נאמנות זרות ספקולטיביות. מנדזיצקי גם טען כי סגל השתמש בכספיו כדי לפרוע את חובותיו האישיים בסכום של מיליוני שקלים לבנקים ולגורמים נוספים.

בסוף השבוע האחרון פורסם ב"גלובס" כי עשרות לקוחות נוספים של אלפא פלטינום, שרכשו קרנות דומות לאלה שרכש מנדזיצקי, לא מצליחים מזה תקופה ארוכה למשוך את כספם. עוד פורסם כי רשות ניירות ערך החלה לחקור את החשדות להונאה באלפא פלטינום, וכי היא צפויה לזמן בקרוב לחקירה את המעורבים בפרשה. בתוך כך הגיש מנדזיצקי, באמצעות עורכי הדין אסף ברם ורועי סלוקי, תביעה נגד סגל ובית ההשקעות ומנהליו.

שופט המחלקה הכלכלית במחוזי בתל-אביב, חאלד כבוב, העביר היום ביקורת על כך שנציג של אלפא פלטינום לא הגיע לדיון, ובהסכמת הצדדים הורה לעורכי הדין של מנדזיצקי, סגל ושאר המעוברים להתייצב יחד עם כונס הנכסים בביתו של סגל הערב, לשם קיום צו תפיסת הנכסים שהוציא בית המשפט לבקשת מנדזיצקי.

בהחלטתו להוציא את הצו קבע השופט כבוב כי "נמצאה תשתית ראייתית מוצקה לשלב זה של הדיון, וישנם סיכויים טובים לקבלת התביעה של מנדזיצקי".

"נזק אדיר מהמהומה"

בא-כוחו של סגל, עו"ד נרקיס, טען בדיון היום כי כל החומר המבוקש בבקשה להוצאת צו לתפיסת נכסים כבר נמצא אצל מנדזיצקי. "המהומה התקשורתית שהתקיימה כבר גרמה נזק אדיר. אנחנו סבורים כי הדברים הם לחלוטין לא כפי שהוצגו בתקשורת. הסכומים שנטענו על-ידי מנדזיצקי בבקשה אינם נכונים", ציין.

מנגד, עו"ד סלוקי טען, בשם מנדזיצקי, כי סגל פועל להכשלת הצו לתפיסה מסמכים. "סגל לא התייצב כאן היום, למרות שהוא נדרש להתייצב, ואפילו הגיעו אליו עם שוטר. האדם נמלט מאימת הדין, וכל מה שיש לפרקליטו לספר זה כמה הוא משתף פעולה בחברה אחרת שבבעלותו ונמצאת בכינוס. שאלה אחת פשוטה לא מקבלת מענה אפילו ברמז - איפה הכסף?", אמר. "החברה לא נותנת הסברים איך מיליון דולר עזבו את חשבון מנדזיצקי בהוראות של בית ההשקעות ועוברים לחשבון בברמודה".

"נזק נוראי לשלמה מעוז"

עו"ד יעקב לרר, פרקליטו של שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של אלפא פלטינום, אמר כי מעוז אינו יודע מדוע צורף שמו לבקשתו של מנדזציקי, וביקש כי הוא יימחק. לדבריו, למעוז אין שום מידע על הסכסוך.

"ככלכלן ראשי, מעוז אינו חבר בוועדת השקעות, אלא רק נותן תחזיות כלכליות ברמת המאקרו על התנהלות בכלכלה העולמית והישראלית, ולמזלו בית המשפט כבר ציין כי למעוז לא היה קשר ישיר או עקיף למנדזיצקי. לאדם ברמתו של מעוז נגרם נזק נוראי", ציין.

עו"ד אמיר ברמן, פרקליטו של ערן נוטע, מנכ"ל אלפא פלטינום, טען בדיון כי מנדזיצקי מייחס לנוטע מעשים שנעשו על-ידי סגל באמצעות חברה-בת של אלפא פלטינום, וכי הדבר פוגע בו בצורה קשה.

"כאשר יש אפילו חשש להתנהגות פסולה, התוצאה המעשית היא שבימים אלה מתרחש אסון עסקי לפחות ביחס לאלפא פלטינום", אמר. "מאותו יום שבית המשפט התיר את הפרסום של הפרשה, מתרחש מחול שדים יומי. יש מאות שיחות טלפון של משקיעים. אלפא פלטינום מייצגת 1,350 לקוחות. שמו הטוב של נוטע אינו פחות חשוב משמה הטוב של החברה שבה הוא עובד, אבל הציבור רואה את כולם כמקשה אחת, גם אם באופן משפטי זה לא כך".