מנהל השקעות: האסטרטגיה הזו תגן עליכם מ"סערות" בשווקים

מנהל ההשקעות קווין קניפסה, טוען כי אסטרטגיית שוויון הסיכונים בתיק ההשקעות היא המושלמת להגנה מפני משברים כלכליים ■ האסטרטגיה יוצרת חשיפה מאוזנת לסיכונים השונים בשוק

מנהלי השקעות רבים נוקטים באסטרטגיית הקצאת נכסים של שוויון סיכונים (risk parity). אחד מאותם מנהלי השקעות, הוא קווין קניפסה, מחברת chroders Multi Asset Investment, שכתב על כך מאמר ב"וול סטריט ג'ורנל".

אסטרטגיית שוויון הסיכונים מחלקת את הנכסים בתיק ההשקעות במטרה ליצור גיוון בחשיפת הסיכונים שמניעים את סוגי הנכסים השונים, כגון האג"ח והמניות. כלומר, האסטרטגיה מתמקדת בחלוקת הסיכונים בתיק במקום בחלוקה מסורתית של נכסים. המצדדים באסטרטגיה זו, וביניהם קניפסה, טוענים כי היא יוצרת גיוון מושלם בתיק ההשקעות, כזה שמעניק הגנה מפני "סערות" בשווקים.

במאמר שכתב, קניפסה, הוא טוען כי אומנם יצירת גיוון בתיק ההשקעות היא דבר חיובי, אך אינו מספיק כדי ליצור חשיפה מאוזנת לסיכונים הרבים בשוק. לטענתו, פוטנציאל התשואות בתיק השקעות מסורתי שהנכסים בו מחולקים באופן של 60% מניות ו-40% אג"ח, מונע ע"י צמיחה כלכלית בלבד. כלומר, החשיפה לכוחות השוק אינה מאוזנת מספיק והפוטנציאל לצמיחה מונע ע"י קצב הצמיחה הכלכלית.

קניפסה טוען כי אם הפוטנציאל לתשואות בתיק השקעות מסורתי שכזה מונע רק ע"י חוזקה של הכלכלה, אז כאשר הכלכלה סובלת ממשברים וצומחת בקצב איטי, "אתם הולכים להיפגע מכל הכיוונים", לדבריו. "אפשר להימנע מכך ע"י שימוש באסטרטגיית שוויון הסיכונים". כלומר, לפי האסטרטגיה הזו כדאי להקצות חלק מהנכסים בתיק ההשקעות גם לאפיקים שונים, כגון המט"ח או הסחורות, שמונעים ע"י כוחות שוק שונים ובכך ליצור הגנות מפני סערות בשווקים.