השיחה: מועדון ה-100 מתכנס

מי הגיע לכנס בוגרי הטכניון שדן באקזיטים? ■ מה ציינו חברי אגודת הידידים של אוניברסיטת ת"א בקוקטייל השבוע? ■ ולמה התחייב אילן פלטו, מכנ"ל איגוד החברות הציבוריות?

כנס מיוחד של מועדון ה-100 של ארגון בוגרי הטכניון, "אקזיט, פיתוח חברה גדולה ופריון בעבודה - רצוי מול מצוי", נערך אמש (ב') בבית חיל האוויר בהרצליה. את הכנס אמור היה לפתוח שר הכלכלה, נפתלי בנט, שלא הגיע לבסוף בגלל דיון בכנסת שהתארך מעבר למצופה.

אהרון אהרון איתן יודילביץ אלי אופר שלמה מרקל ואיל וולדמן / צילום: יוסי שרם
 אהרון אהרון איתן יודילביץ אלי אופר שלמה מרקל ואיל וולדמן / צילום: יוסי שרם

אהרון אהרון, איתן יודילביץ, אלי אופר, שלמה מרקל ואיל וולדמן

קירה רדניסקי מופרץ לביא / צילום: יוסי שרם
 קירה רדניסקי מופרץ לביא / צילום: יוסי שרם

קירה רדינסקי ופרץ לביא

מי שכן הגיעו היו יותר מ-300 מבכירי בוגרי הטכניון, בהם אהרון אהרון, מנכ"ל אפל ישראל; אלישע ינאי, יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה; יורם אורון מקרן ורטקס; יוסי מולדבסקי מפלאס ונצ'ורס, ורבים נוספים. אירחו: פנינה זיו, מנכ"לית ארגון בוגרי הטכניון; פרופ' פרץ לביא, נשיא הטכניון, שהטיח ביקורת בממשלה על התמיכה הדלה שלה בהשכלה הגבוהה בכלל ובמוסדות דוגמת הטכניון בפרט; וד"ר אלי אופר, יו"ר מועדון ה-100 של ארגון בוגרי הטכניון והמדען הראשי לשעבר, שהדגיש כי צריך לקדם את התעשייה עתירת הידע בישראל - וכי חייבים להפנות חלק מתמלוגי הגז ישירות לאקדמיה ולפתח עוד יותר את המחקר. בפאנל שהתמקד בנושא איזון נכון בין אקזיטים ופיתוח חברות גדולות השתתפו ד"ר גילי פורטונה; איל וולדמן, מנכ"ל מלאנוקס; עופר וילנסקי, מייסד HOLA; ד"ר איתן יודילביץ, מנכ"ל קרן בירד; דב מורן, מנכ"ל קומיגו; ד"ר שלמה מרקל, סגן נשיא ברודקום העולמית; וד"ר קירה רדינסקי, מייסדת SalesPredict, הצעירה בחבורה, שסיפרה על הפיתויים הרבים שיש ליזמים צעירים לעבור לארה"ב.

רפפורט בראש

במוזיאון תל-אביב לאמנות נפגשו אמש חברי חוג הידידים החדש של המוזיאון. הידידים החדשים הוזמנו לאירוע קוקטייל, אשר כלל הצצה אל מאחורי הקלעים של הקמת מיצב חדש וצבעוני ב"מפל האור" שבאגף החדש ע"ש שמואל והרטה עמיר. המיצב נקרא לוזיטנה ומוקם בימים אלה על-ידי האמנית הפורטוגלית ג'ואנה ושקונסלוש, מבכירות אמני פורטוגל. ושקונסלוש יצרה את לוזיטנה תוך דיאלוג עם הגיאומטריה יוצאת הדופן של האטריום הלולייני בגובה 27 מטר המצוי במרכז המבנה.

עירית רפפורט סוזן לנדאו וחמי פרוכטר / צילום: ערן לב
 עירית רפפורט סוזן לנדאו וחמי פרוכטר / צילום: ערן לב

עירית רפפורט, סוזן לנדאו ותמי פרוכטר

בראש חוג הידידים של המוזיאון עומדת עירית רפפורט, והסיוע שאמור להתקבל מחברי חוג הידידים, תרומות של 5,000-30,000 שקל לפחות לכל תורם, יופנה להפקת תערוכות חדשות. נכחו באירוע: סוזן לנדאו, מנכ"לית ואוצרת ראשית; טובה סגול; יגאל אהובי; רמי ואירינה שלמור; חנה המבורגר; חיים וורדה סמט; ציפי רובין; גלן פרי; יולי תמיר; שרון ברנדס; חמי ולזר פרוכטר; ברכה ורועי בנימי; מודי כידון; נעם לאוטמן; פנינה רמון; דובי שיף ובת זוגו אנה; בני פרי זן; ליאון קופלר; אורית אפרתי ועוד.

גרנט מרגשת

בבית האופרה, המשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב, נערך אמש ערב ההתרמה השנתי לאנו"ש - העמותה הישראלית לבריאות הנפש. העמותה נוסדה בשנת 1978 על-ידי קבוצת משפחות, מתנדבים ואנשי מקצוע, ומשקמת כיום יותר מ-5,000 נפגעי נפש ב-53 סניפים ברחבי הארץ.

צופית גרנט / צילום: יוסי כהן
 צופית גרנט / צילום: יוסי כהן

צופית גרנט והלה הדס

נשיאת העמותה, צופית גרנט, הנחתה את הערב, שעמד בסימן 35 שנים לפעילות העמותה, והודתה לאמנים שנרתמו להופיע במהלך הערב: הזמר שלום חנוך, שאירח את נינט טייב. מעל 1,500 איש ואישה התייצבו ותרמו. ד"ר הלה הדס, מנכ"לית העמותה, הודתה לבאים, בהם: שאול יהלום; פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות; יוסי גרוס; סמי וטובה סגול; משה תאומים; עו"ד ארז תאומים; נחום פיינברג; יעקב לוזון; רמי יהושע; אבי ברססט; יוסי בר-נתן; רובי בכר וניר סירוטה.

נמרודי בתחנה

יובל בראון, מנכ"ל חברת MBS, יבואנית סאקוני בישראל, אירח ביום ה' שעבר את אירוע השקת חנות הקונספט של סאקוני במתחם התחנה הראשונה בירושלים. בין המוזמנים שבאו לפרגן: רמי ועדינה לוי, אבי מורדוך, מבעלי מתחם התחנה, אייל פישמן, עופר ורוית נמרודי, סגן ראש עיריית ירושלים קובי כחלון, רוני ורטהיימר, אירי שחר, עו"ד אלישע פלג ועוד. באירוע נערך "מרוץ על עקבים" - מרוץ של נשים על עקבים של 8 ס"מ לפחות שמטרתו להעלות את המודעות למאבק בסרטן השד. אורחת מיוחד במרוץ היתה דיאנה כהן, שחלתה בסרטן השד והשתתפה בתוכנית הריאליטי "המרתון".

MBS היא בבעלות אליעזר פישמן, בעל השליטה ב"גלובס"

מי רודף את האוזר?

הכנס "ניהול סיכונים בעולם של סיכויים", בשיתוף התאחדות התעשיינים, דן אנד ברדסטריט, האיגוד הישראלי למנהלי סיכונים ואיגוד החברות הציבוריות נערך אתמול במלון ליאונרדו סיטי טאוור ברמת-גן. על סדר היום עמד הקמפיין המסתורי שמתנהל בימים אלה נגד שמואל האוזר, יו"ר הרשות לניירות ערך. אילן פלטו, מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות, הדף את השמועות כי האיגוד שהוא עומד בראשו הוא זה שעומד מאחורי הקמפיין וציין כי זו לא דרכו של האיגוד להסתתר מאחורי קמפיינים עלומים.

חיים כהן אמיר חייק אילן פלטו ודורון כהן / צילום: ליאת מנדל
 חיים כהן אמיר חייק אילן פלטו ודורון כהן / צילום: ליאת מנדל

חיים כהן, אמיר חייק, אילן פלטו ודורון כהן

נפתלי בן סימון, שהנחה את האירוע, גילה למשתתפי הכנס כי הוא וחיים כהן, יו"ר ומנכ"ל האיגוד הישראלי למנהלי סיכונים, שותפים לאותו חיידק של רכיבת אופניים בשטח ויצאו למסעות יחד. נהנו גם מכנס מעניין וגם מארוחת צהריים מפנקת: אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים; דורון כהן, יו"ר קבוצת דן אנד ברדסטריט ישראל; רו"ח פנחס קימלמן, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של אסם נסטלה; רו"ח צבי חלמיש, מנכ"ל אשרא; אבי ביטון, סמנכ"ל יובנק; דוד מילגרום, מנכ"ל בסס"ח; מיכאל דיין, מנכ"ל קבוצת טמבור ויו"ר התאחדות התעשיינים מרחב צפון; שלומי אדר, מנכ"ל שלומי אדר ושות'; ד"ר הדס גלנדר, ראש המחלקה לחשבונאות, המסלול האקדמי המכללה למינהל; ודנה גוטסמן ארליך, שותפה ב-BDO-זיו-האפט.

פטישי מבקר

מנכ"ל חברת סוגת, ג'יל גמון, אירח השבוע במפעל החברה את אלכס פטישי, בנו של דב פטישי - ממקימי המפעל. פטישי הבן מילא את תפקיד המנכ"ל במשך מספר שנים בשנות ה-70, עד מכירת המפעל למשפחת פדרמן. ב-1988 נרכשה החברה על-ידי התאגיד הבריטי ED&F MAN, החוגג השנה 230 שנים להיווסדו.

אלכס פטישי וגיל גמון / צילום: אדי ישראל
 אלכס פטישי וגיל גמון / צילום: אדי ישראל

אלכס פטישי וג'יל גמון

פטישי היה אחראי על עיצוב אריזות הסוכר והאורז המוכרות לקהל הישראלי. במהלך הביקור הציג האורח תמונות ישנות של המפעל מראשית דרכו, וסיפר כי הוא נרגש מאוד לראות את התהליך המרשים של זיקוק הסוכר הנעשה בו. לדבריו, המפעל תמיד היה ונשאר בית עבורו.