ועידת ישראל לעסקים 2013: מראה לכלכלה הגלובלית

הוועידה של "גלובס" שתקיים ב-8-9 בדצמבר תנסה השנה לאפיין את מצבה של הכלכלה הגלובלית ותבדוק האם ההתאוששות שחווה הכלכלה העולמית, בהובלת כלכלת ארה"ב ומדינות אירופה - היא אמיתית

ועידת ישראל לעסקים 2013 של "גלובס", שתקיים ב-8-9 בדצמבר, תנסה השנה לאפיין את מצבה של הכלכלה הגלובלית ותבדוק האם ההתאוששות שחווה הכלכלה העולמית, בהובלת כלכלת ארה"ב ומדינות אירופה - היא אמיתית.

לפרטים נוספים ולהרשמה, ניתן להיכנס לאתר ועידת ישראל לעסקים 2013 - כאן

מצד אחד המדיניות הכלכלית של ארה"ב הצליחה להתגבר על תחזית המשבר שריחפה מעליה, ולצד זאת, ספרד ומדינות אירופאיות נוספות חוו צמיחה חיובית ראשונה לאחר שנים של משבר. אך האיומים עדיין קיימים וניכרים: רק לאחרונה הצליחה ארה"ב להיחלץ - שוב -בעור שיניה מפשיטת רגל וקנתה לכלכלתה אוויר לנשימה. בד בבד, נכיר כי ארה"ב התמכרה ל"כסף הזול" ולהליקופטר של בן ברננקי, שהחליט להעביר את המשימה של החלת "מדיניות היציאה" למחליפתה.

באירופה, על אף הזינוק במדדים המובילים, רמת האבטלה, לרבות בקרב הצעירים, עדיין נותרה גבוהה ומסוכנות והצורך לרפורמות מבניות והעמקת האיחוד רק הולך ומחריף.

מהעבר השני של המתרס ניצבים השווקים המתעוררים, לרבות סין, הודו וברזיל - שהחלו באופן ניכר להוריד הילוך. שיעורי הצמיחה הגבוהים שהשיגו בעושר הקודם, נראים היום באפיזודה חולפת ולא צפויים לחזור על עצמם. יחד עם הירידה בקצב הצמיחה, נראה כי כלכלות אלו צמאות לשינויים מבניים עמוקים, שללא ביצועם המיידי, כלל ההישגים הכלכלים שלהן, נראים מאוימים.

שאלה לא פחות חשובה הינה איך כל התהליכים והתנועות הללו בכלכלה העולמית, משפיעות על המשק הישראלי שהפגין חוסן כלכלי ופיננסי בשנות המשבר אך נמצא בתהליך מתמשך של עליה ביוקר המחייה לצד מחירי נדל"ן מאמירים ופערים כלכליים ההולכים וגדלים בין שכבות האוכלוסייה.

מליאת היום הראשון של הוועידה תיפתח במעמד נשיא המדינה, שמעון פרס. לאחר מכן ייערך מושב דיון מיוחד בנושא הכלכלה הגלובלית בשנת 2014 שינוהל על-ידי ריצ'ארד קווסט, מנחה התוכנית "Quest Means Business" ב-CNN ובו ישתתפו פרופ' ריצ'רד ה. קלרידה, יועץ אסטרטגי בינלאומי לחברת PIMCO ולשעבר יועץ לשר האוצר האמריקאי למדיניות כלכלית; ד"ר ג'וזף אקרמן, לשעבר מנכ"ל דויטשה בנק; ג'ין ליקון, יו"ר China International Capital Corporation ומנהל קרן ההון של סין; גדעון רכמן, סגן עורך ופרשן בכיר לענייני חוץ, הפייננשל טיימס.

מליאת הפתיחה של בוקר היום השני תעסוק בצמיחה במגזר העסקי בישראל ותארח את פרופ' סטנלי פישר, לשעבר נגיד בנק ישראל, סטפן בורגס, נשיא ומנכ"ל כי"ל; ד"ר ג'רמי לוין, נשיא ומנכ"ל טבע ופרופ' אלן דרשוביץ, פרופ' למשפטים אוניברסיטת Harvard, הסנגור הבולט ביותר של ישראל.