אלשטיין: "טבע נכנסת לפרק הדורש נחישות ומנהיגות שונה"

אייל דשא, המנכ"ל הזמני של טבע: "זה לא יום שמח. אנחנו לא ממש שמחים על הנסיבות אבל שמחים על ההזדמנות" ■ אלשטיין: "יש לנו תנאים שעומדים לפנינו שמחייבים מנהיגות שונה מזו של ג'רמי לוין"

חברת טבע הדהימה היום את שוק ההון כשבמהלך יום המסחר בבורסה שיגרה הודעה על פיטורי המנכ"ל ג'רמי לוין. ההודעה הביאה לצניחת המניה במהלך המסחר בבורסה המקומית וגם בוול סטריט.

יו"ר טבע , פיליפ פרוסט, ניסה היום (ד') להרגיע את המשקיעים והתייחס לפיטורים המיידיים של המנכ"ל ג'רמי לוין בעקבות חילוקי הדעות בין השניים. פרוסט הדגיש כי החברה תמשיך ביישום התוכנית האסטרטגית שגיבש לוין ואף המליץ לקנות את המניה. "מאז הגעתו של לוין, הדירקטוריון וההנהלה ראו עין בעין בגיבוש התוכנית האסטרטגית", אמר פרוסט. "עם זאת, התגלעו חילוקי דעות בינינו באשר לאופן יישום האסטרטגיה. בשבועות האחרונים ניהלנו שיחות עם לוין והחלטנו שכעת טוב יותר שדרכינו ייפרדו. בשנה וחצי האחרונה החברה רשמה התקדמות מרשימה. טבע חזקה היום יותר מאי-פעם, עם הזדמנויות יוצאות דופן בפניה. לטבע צוות יוצא דופן של הנהלה, שכבר רשם הישגים".

החברה קיימה בהמשך מסיבת עיתונאים מקומית. אמיר אלשטיין, נציג הדירקטוריון, אמר בפתיחה כי "פיליפ פרוסט נמצא בדרכו לארה"ב כך שאני נבחרתי לנציג הדירקטוריון בשיחה הזאת. אין זה סוד שטבע עוברת תהליך חשוב ומורכב בחייה העסקיים. זו תקופה מאתגרת המחייבת החלטות קשות ויישום חד ובלתי מתפשר. לחברה יש חזון ברור ואסטרטגיה עסקית. טבע היא חברה חזקה ויציבה שהפוטנציאל הגלום בה רב מאוד. עם זאת, אנחנו נכנסים לפרק הדורש נחישות ומנהיגות ואנחנו כאן כדי שזה יקרה".

אייל דשא, המנכ"ל הנכנס (והזמני...) של טבע אמר כי "זה לא יום שמח. אנחנו לא ממש שמחים על הנסיבות אבל שמחים על ההזדמנות. טבע היא חברה חזקה ומדהימה עם יכולות ומנהיגים חזקים בכל העולם. אני והעובדים נמשיך בדרך שהתוו לנו המנכ"לים הקודמים של החברה. למדנו מג'רמי הרבה ואנחנו ניקח את זה מכאן ונמשיך. אנחנו מודעים לאחריות הרבה שיש לנו".

אלשטיין אמר בתשובה לשאלה כי "יש שאלה פרגמטית לאחר שנקבעה האסטרטגיה והיא באיזה עוצמה מנהיגותית ניתן להוביל אותה. הדירקטוריון יושב ושואל איך ממקסמים ערך לבעלי המניות של החברה. אנחנו שואלים שאלות של מנהיגות אפקטיבית. יש לנו תנאים שעומדים לפנינו שמחייבים מנהיגות שונה מזו של ג'רמי לוין".

בתשובה לשאלת "גלובס" בנוגע למנכ"ל הבא של טבע אמר אלשטיין כי "האטרקטיביות של המשרה עדיין מאוד גדולה. אייל דשא הוא כמובן מועמד לתפקיד המנכ"ל הבא וכבר בזמן הקצר אני יודע שיש הרבה מאוד אנשים שמתעניינים במשרה של מנכ"ל טבע. תמיד המנכ"לים של החברה היו מנהיגים עסקיים ראויים".

- האם אתם מרגישים שיש לחצים ציבוריים שמשפיעים על דרך הניהול של טבע?

אלשטיין: "טבע היא חברה גלובלית שנתונה להרבה מאוד לחצים ממקומות שונים. אנחנו ערים ללחצים אבל ברמה הגלובלית. אף אחד בבורד לא מתעלם מהביקורת. אנחנו יודעים להכיל אותה, להתייחס אליה ולהגיב בהתאם".

אייל דשא: "בעיניי הדלפות מהדירקטוריון זה סוג של בגידה ואנחנו נעשה משהו בעניין הזה כדי למנוע את זה בעתיד".

- אין לעזיבת לוין שום קשר ליחסים המתוחים שלו עם פרוסט?

אלשטיין: "בשביל לבצע את האסטרטגיה כפי שהיא נוצרה והשתנתה באופן מהותי בשנה וחצי האחרונות. ג'רמי לוין בנה אסטרטגיה טובה ונכונה אבל אנחנו שאלנו מהו אופן המהיגות שאנחנו מחפשים על מנת לממש את האסטרטגיה הזו בצורה המיטבית. אין קשר ליחסים בין השניים. אגב, לא תהליך פשוט מוביל לתוצאה הזו".

"כל חברי הדירקטוריון תומכים בהחלטות שהתקבלו להיפרד מג'רמי לוין ולמנות את אייל דשא".

בתשובה לשאלה נוספת אמר דשא כי "הדירקטוריון לא מתערב בפעולות של ההנהלה. בטבע יש 15 מנהלים בכירים והם עצמאיים לחלוטין בפעילות שלהם ולא סובלים מהתערבות של מועצת המנהלים".