השר בנט: "אין לי מושג כמה הרווחתי ממכירת סולוטו"

שר הכלכלה על מכירת הסטארט-אפ הישראלי בו שימש כמנכ"ל ויועץ: "אחזקותיי מנוהלות בנאמנות עיוורת אז אסור לי לדעת כמה הרווחתי. בכל מקרה, הבטחתי לעובדי לשכתי יום כיף"; כל העובדים יזכו כנראה לתגמול בעקבות המכירה

יממה אחרי המכירה המתוקשרת של חברת הסטארט-אפ הישראלית סולוטו, שר הכלכלה ומי ששימש יועץ ומנכ"ל החברה לתקופה קצרה שר הכלכלה נפתלי בנט, מתייחס לראשונה באופן ישיר למכירה ולחלקו בה באמצעות פוסט בעמוד הפייסבוק שלו.

"שואלים אותי כמה הרווחתי", כותב בנט בפוסט, "בהן צדקי, אינני יודע, וככל הנראה אסור לי לדעת, בגלל שאחזקותיי מנוהלות בנאמנות עיוורת. אבל הבטחתי לעובדי לשכתי יום כיף עליי".

באשר לחברה עצמה, הוא כותב כי "כל הכבוד לסולוטו ולמייסד והמנכ"ל תומר דביר - הצלחתם, ואתם נשארים לצמוח בארץ".

על עניין המכירה עצמה, הוא הוסיף כי "אומרים שמכירת חברה היא דבר רע לכלכלה הישראלית (אל מול צמיחתה בארץ). לא מסכים כי זה מאוד תלוי. כעת המוצר של סולוטו ייחשף להמון משתמשים חדשים ברחבי העולם. עובדי סולוטו ייחשפו לשיטות מחקר, פיתוח, ושיווק חדשים ובכך יהפכו ליותר מיומנים. ואני מעריך (אך לא בטוח) שיתווספו עוד מקומות עבודה איכותיים במדינת ישראל. אני גם מהמר שמתוך אנשי סולוטו יקומו לפחות 3-4 חברות חדשות".

בנט סיפר על היכרותו עם החברה וציין כי "את יזמי סולוטו, תומר דביר וישי גרין הכרתי לפני 4-5 שנים לערך. במהלך השנתיים שליוויתי אותם (יחד עם חברי, ליאור גולן, אחד מיזמי סאיוטה ומהאנשים החכמים בישראל), בתחילה כיועץ, ואחר כך כמנכ"ל לתקופה קצרה, ראיתי כמה אחריות נושא תומר על כתפיו.

"עשרות החלטות ביום: עיצוב המוצר, קבלת עובדים, הוצאות, פעולה מול משקיעים ועוד. בסוף, המנכ"ל הוא לבד. וזה קשה. לאורך כל הזמן, שמר תומר על קור רוח ולא איבד קשר עין עם החזון שלו. יש לי הערכה עצומה כלפי תומר ואופן הניהול שלו - למעט העמדות הפוליטיות המוטעות שלו....".

בנט הוסיף לשבח את דביר וציין כי "הוא גם דאג לתגמל את כל העובדים. כל עובד יהיה שותף להצלחה. אני מצדיע לתומר, ישי ולכל עובדי סולוטו הנפלאים".