מגה מבקשת הנחות מהספקים למימון התוכנית האסטרטגית

הרשת הקמעונאית מבקשת לגייס במהלך זה מיליוני שקלים מהספקים ■ ספק: "זה לגיטימי לבקש, אבל השאלה היא אם יינקטו צעדים נגד מי שלא ישתתף. הכוח של המתחרה שופרסל אדיר, ולכן האווירה צריכה להיות לעזור למגה"

חודשים ספורים אחרי גיבוש התוכנית האסטרטגית, רשת מגה מבקשת לשפר את ביצועיה באמצעות הספקים. ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל מגה, מוטי קרן, שלח לפני ימים אחדים מכתב לספקים, שבמסגרתו הוא ביקש את השתתפותם ב"הנחה נוספת", לתמיכה בתוכנית האסטרטגית של הרשת. סכומי החיוב עומדים על 100 שקל ומעלה לספק. בדרך זו מבקשת מגה לגייס מיליוני שקלים מהספקים.

הסכומים שהספקים נדרשים להעביר למגה אינם חלק מהתשלומים שהם צפויים להעביר במסגרת הסבת הסניפים שמגה עומדת לבצע כחלק מהתוכנית האסטרטגית, ואשר מגובים בחוזים בין הצדדים.

קרן כותב בפנייתו לספקים כי המהלך האסטרטגי הוצג רק בחלקו לשוק ההון ולשותפים העסקיים של הרשת, וכי הוא התקבל "בהתלהבות וציפייה לעשיית עסקים ברוכה".

עוד כותב קרן כי "היכולת שלנו להיות חדשנים ומדויקים תבוא לידי ביטוי בארגון מחדש של תתי-הרשתות, השקעה כספית משמעותית בשיפור ובנראות הסניפים וכמו כן במהלכים ארגונים ושיווקיים משלימים".

לדבריו, המהלך הנרחב "צופן בחובו את העמקת מערכת היחסית ושיפור התוצאות העסקיות לכל הצדדים".

לדברי ספק גדול, "יש הסכמים, ומגה תקבל מה שיש בהסכמים".

"החיובים בדרך"

בהתייחס למכתב אומר היום (א') אחד הספקים ל"גלובס": "ביקשו מאיתנו להשתתף. לא בכוחניות. זה לגיטימי לבקש, אבל השאלה היא אם יינקטו צעדים נגד מי שלא ישתתף. אם נשתתף, נדרוש תמורה להשתתפות. למשל, אם הוציאו לי פריט מגיוון - אני אדרוש להחזיר אותו לרשת. אם לא אושרה העלאת מחיר בסבב הקודם - אנחנו נדרוש לאשר אותה עכשיו. כנפגע קלאב מרקט, אם בסכום שאני אשתתף הרשת תמשיך להתקיים, אז שווה לי".

לדבריו, "הכוח שהצטבר בידי שופרסל הוא משמעותי ואדיר. לאבד רשת כמו מגה זה 'אוי ואבוי' לספקים, ולכן האווירה צריכה להיות של לעזור להם, ולא לדפוק אותם".

עוד אומר אותו ספק: "למגה יש בעיית תדמית, זו לא בעיה של מחירים. הם איבדו את אמון הציבור, והם צריכים לטפל בעניין הזה. הציבור לא מאמין להם.

"הם יוצאים עם מבצעים משמעותיים גם במוצרים שלנו, אבל אתה לא רואה עלייה בקניות. כששופרסל עושה מבצע אגרסיבי, ומגה עושים את אותו מבצע - אז המכירות בשופרסל עולות לשמיים, ואצלם לא קורה שום דבר".

לדברי ספק אחר, "שמענו שהחיובים בדרך. אנחנו לא חושבים שצריך לשלם להם בגלל שהם עושים שטויות. כרגע זה נשמע הזוי. מן הסתם הם ישנו את שם החנויות וירצו על זה כסף. אצל הספקים הגדולים אין להם בעיה, כי זה לא הכסף של המנהלים. להבדיל - אצל הקטנים גם הכסף יותר הכרחי, וגם זה כסף שיוצא מהכיס".

רשת מגה מסרה בתגובה כי "החברה אינה מתייחסת להסכמים מסחריים עם ספקיה".