נמל אשדוד: "העובדים נוקטים בעיצומים פראיים"

(עדכון) הנהלת הנמל מאשרת הדיווח ב"גלובס": העובדים החלו לנקוט בעיצומים - ללא היתר ביה"ד לעבודה ■ אלון חסן: "מצידי שהנמל יפסיד" ■ בין היתר, העובדים לא משחררים רכבים חדשים

ל"גלובס" נודע הערב (א') כי עובדי נמל אשדוד נוקטים בעיצומים למרות שלא קיבלו עדיין היתר מביה "ד לעבודה. בין היתר, העובדים לא משחררים רכבים חדשים, כאשר כ-80% מהרכבים החדשים מגיעים לנמל אשדוד.

הנהלת נמל אשדוד אישרה את הדיווחים ב"גלובס" ופרסמה מכתב ששלחה לאבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה, בו מתוארים העיצומים הננקטים ע"י העובדים. ההנהלה טענה כי "העובדים החלו לנקוט בעיצומים פראיים" ודורשת את התערבותה המידית של ההסתדרות.

לטענת ההנהלה, הגפרור שהצית את עיצומי העובדים היה פגישה שנערכה בין נציגי ההנהלה - סמנכ"ל משאבים וסמנכ"ל לקוחות - לבין מזכיר ועד ציוד מכאני אלון חסן ומזכיר ועד תפעול אלון שושן, הוצג צפי המטענים הנמליים וההערכות הנמל לתחרות.

בתגובה לכך, לטענת ההנהלה, מזכירי הוועד סירבו לשתף פעולה כאשר אלון חסן אמר -"לא תקבלו שיתוף פעולה. רווחיות הנמל לא מעניינת אותי. מצידי שהנמל יפסיד, כל זאת עד שההנהלה תלך הביתה". זאת ועוד סמנכ"ל הלקוחות הציג חשש כבד שלקוחות רבים ינטשו את הנמל, וזכה לחוסר הענות מוחלטת מנציגי הוועדים אלון חסן ואבינעם שושן.

אבינעם שושן הודיע שבעקבות מכתבו של אורי יוגב הוועדים מפסיקים הגעתם לוועדת מכרזים לקליטת סוורים חדשים. כמו כן וועדי התפעול מסרבים לתת שעות נוספות , דבר הגורם להפחתת מספר צוותי העבודה התפעוליים.

כזכור, ביה"ד הארצי לעבודה קבע כי לעובדי הנמלים קיימת זכות חוקית לשבות בגין ההשלכות של הרפורמה בנמלים, אולם ביקש להקפיא לפי שעה את השביתה כדי למצות את המו"מ מול המדינה, שמצידה סירבה תחילה לנהל מו"מ ואף פנתה לבג"ץ מס פעמים ונדחתה.