אופיס דיפו: ריטייל תשלם מיליון ש' על מלאי בשווי 24 מיליון ש'

נאמן אופיס דיפו: "עוד לא אמרנו שאנחנו הולכים על המחיר הזה. אנחנו מקווים לסכום גבוה יותר" ■ ריטייל 3000 תבצע בשבועיים הקרובים בדיקת נאותות לרשת

קבוצת ריטייל 3000 בראשות רונן לוי מציעה לרכוש את רשת אופיס דיפו במיליון שקל, בזמן ששווי המלאי בספרי החברה עומד על 24 מיליון שקל. עוד מציעה הקבוצה לשלם 10% מהרווח הנקי ב-3 השנים הקרובות.

הצעת הקבוצה כוללת את רכישת המלאי, הרכוש הקבוע וזיכיון המותג בישראל. לכן, אם העסקה תצא אל הפועל, הרי שריטייל 3000 עשויה לגזור קופון שמן מיד עם השלמת העסקה.

בהתייחס לכך אומר ל"גלובס" נאמן החברה, עו"ד ישראל בכר: "זו ההצעה. עוד לא אמרנו שאנחנו הולכים על המחיר הזה. אנחנו מקווים לסכום גבוה יותר. אנחנו לוקחים בחשבון שצריך להזרים כספים לחברה, ולוקחים בחשבון שהתמורה לא תעלה בקנה אחד עם שווי המלאים והרכוש הקבוע".

בדיון שקיים אמש (ג') בית המשפט סוכם כי ריטייל 3000 תבצע בשבועיים הקרובים בדיקת נאותות, שבסופה יוכרע גורל החברה. בתקופה זו תעניק הקבוצה מימון בסך 180 אלף שקל ליום עד ל-1.2 מיליון שקל, להפעלת הרשת שסניפיה נפתחו הבוקר (ד') מחדש.

במקרה שהקבוצה תרכוש את אופיס דיפו, הרי שסכומי המימון ינוכו מהתשלום עבור רכישת הפעילות. בנוסף, במקרה שהרשת תימכר לגוף אחר, אזי בראש ובראשונה הסכומים שישולמו עבור הרשת יוחזרו לריטייל 3000, בתוספת 500 אלף שקל עבור בדיקת הנאותות.

לפי שעה, שכרם השוטף של 780 עובדי אופיס דיפו בתקופה זו משולם על-ידי נאמני החברה, עורכי הדין ישראל בכר ודוד פורר, אך מרגע שהחברה תירכש, יחסי עובד-מעביד ינותקו, והעובדים ייקלטו מחדש בחברה החדשה.

רו"ח קינן ממן, הנמנה עם קבוצת ריטייל 3000, אומר ל"גלובס" כי "לנגד עינינו עומד הסיפור העצוב של 780 עובדי הרשת, שהיו קרובים ללכת הביתה, וברגע האחרון מקום העבודה שלהם ניצל. אנחנו מאמינים שעם יישום התוכנית העסקית נדע להוציא את החברה מהמשבר ולהעביר אותה מהר מאוד לפסים של רווחיות. נזרים עשרות מיליוני שקלים. אנחנו מכינים תוכנית הבראה ומגייסים שותפים עסקיים".

- אתם מציעים לשלם מיליון שקל על מלאי בשווי 24 מיליון שקל.

"בספרים רשום 24 מיליון שקל, אבל זה לא אומר הרבה על השווי האמיתי. הוא בטוח שווה הרבה פחות. יש סחורות שנתקעו איתן - מדפסות מלפני שנתיים, הארד-דיסק מלפני שנה שלא שווה היום כלום".

- למה שהספקים שסיפקו סחורה ולא קיבלו עליה כסף יתמכו בעסקה?

"הם לא קיבלו ממישהו אחר, לא מאיתנו".