שחיתות בכדורגל: הרשויות ביוון פשטו על משרדי ההתאחדות המקומית

בין החשדות: מעילות בכספים, עבירות מס, זיוף מסמכים, "קניית" קולות ■ נשיא ההתאחדות התלונן לפלאטיני: זו התערבות ממשלתית בעניינים פנימיים שלנו

צרות צרורות בהתאחדות הכדורגל היוונית (The Hellenic Football Federation): על-פי דיווח באתר insideworldfootball, יותר מ-40 אנשי הרשויות, ביניהם תובעים ממשלתיים וחוקרים מיוחדים של יחידת המשטרה היוונית לפשעים כלכליים - פשטו השבוע על משרדי ההתאחדות ללא התראה מוקדמת, בניסיון למצוא ראיות והוכחות לאי-סדרים פיננסיים.

בפני התאחדות הכדורגל היוונית עומדים מספר אישומים. על-פי החשדות, התבצעה מעילה בכספים בסך 28 מיליון אירו, סכום שאמור היו לשמש להשקעה בתוכנית ביטוח לכדורגלנים. כמו כן, חשודים אנשי ההתאחדות בעבירות מס, בזיוף מסמכים של העברות שחקנים בין השנים 2003-2011, ב"קניה" של קולות בהצבעות השונות שהתקיימו בתוך ההתאחדות, ובעבירות נוספות.

ההתאחדות היוונית טרם הגיבה באופן רשמי לפשיטה. על-פי פרסומים ביוון, יורגוס סאריס, נשיא ההתאחדות, הצהיר מאחורי הקלעים כי "לא מוטרד" מההתפתחות האחרונה. כמו כן, לפי הדיווח, הוא כבר הודיע לנשיא פיפ"א, מישל פלאטיני, על "התערבות ממשלתית נוספת בענייניה הפנימיים של ההתאחדות המקומית".

יש לציין כי החקירות ביוון נגד ההתאחדות המקומית החלו כבר ב-2011, כשיו"ר ההתאחדות הקודם סייע לרשויות להשיג חלק מהראיות הנדרשות.