בכיר ברמ"י הושעה בעקבות חקירת עבירות בנייה

עו"ד חמי כסיף, מנהל מחוז ירושלים ברשות מקרקעי ישראל, הושעה מתפקידו ל-3 חודשים בעקבות חקירה במשטרה ■ כסיף: בניתי כדין ולפי היתרי הבנייה

עו"ד חמי כסיף, מנהל מחוז ירושלים ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י), הושעה לפני ימים אחדים מתפקידו לתקופה של 3 חודשים על-פי החלטת נציב שרות המדינה משה כהן, בעקבות חקירה משטרתית שנפתחה נגדו בחשד לעבירות בנייה. בחודש האחרון נעדר כסיף מעבודתו, ולתמיהת עובדים נמסר כי הוא סובל מפציעה ברגלו ועבר ניתוח.

לפני מינויו עסק כסיף בנדל"ן, כמנכ"ל החברות סיביל השקעות וטנוקסיד, ועד 2011 שימש כמנכ"ל חברות הנדל"ן של משפחת רורברג. מינויו לתפקיד מנהל המרחב העסקי ירושלים ביוני 2012, במסגרת הרפורמה ברמ"י, התקבל בהפתעה ברמ"י ובענף הנדל"ן.

כסיף הוא בעל נחלה במושב בית חנן, ולאחר רכישתה ביקש היתר בנייה לתוספות ושינויים בבית המגורים בנחלה. בביקורת שנערכה בביתו נמצא כי כסיף ביצע לכאורה עבירות בנייה, בכך שחרג מהתנאים שבהיתר הבנייה.

בגלל רגישות הנושא הועברה החקירה בעניינו של כסיף ליחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה.

פרקליטיו מסרו בתגובה כי כסיף לא חרג מהאישורים שקיבל מרמ"י ומהוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ואף קיבל טופס 4 כדין. לדבריהם, מדובר ב"רצון לנגח פוליטית את מינויו".

בתחילת השנה הוגשה נגד כסיף תביעה אזרחית על-ידי שותפים שלו בפרויקט תמ"א 38 ברמת-גן, לפיה כסיף הבטיח לשותפיו כי גם בתקופת כהונתו בתפקיד הבכיר ברמ"י הוא ימשיך לעסוק "מהצד" בפרויקט הפרטי שלהם, וכי יוכל גם בתפקידו ברמ"י "למשוך בחוטים" בהמשך הפרויקט.

כסיף מסר בתגובה כי "מעולם לא הבטיח 'לעסוק מהצד' בעסקת נדל"ן תוך כדי עבודתו ברמ"י ולא העלה על שפתותיו כל אמירה מעין זו. עסקינן בדברי-בלע, לשון הרע של ממש".

מאז מינויו של כסיף ועד היום לא הסתיים הטיפול בהסדר ניגוד העניינים של כסיף. במסגרת בחירתו לתפקיד לא מסר כסיף על מעורבותו בפרויקט התמ"א 38 ברמת-גן.

מנציבות שירות המדינה נמסר: "באגף המשמעת של נציבות שירות המדינה התקבל דיווח ממשטרת ישראל על חקירת העובד באזהרה בעבירות עם קלון. לאחר שימוע שנערך לעובד ולאחר התייעצות כמתחייב עם בא-כוח היועץ המשפטי לממשלה, החליט נציב שירות המדינה משה כהן על השעייתו בשלב זה לתקופה של 3 חודשים".