ערוץ 1 ישדר הערב את משחקי מכבי ת"א ומכבי חיפה באירופה

הזכויות לשידור משחקי הכדורגל מכבי ת"א-פרנקפורט ומכבי חיפה-פאוק נרכשו מצ'רלטון תמורת סכום כולל של 275 אלף שקל

ערוץ 1 ישדר הערב (ה') את משחקיהן של מכבי תל-אביב ומכבי חיפה בליגה האירופית בכדורגל - כך החליטו בצהריים ועדות התוכן, הכספים וההתקשרויות של מליאת רשות השידור בהליך מזורז. הזכויות נרכשו מחברת צ'רלטון ב-275 אלף שקל, כולל מע"מ, לשני המשחקים יחד.

מכבי תל-אביב תארח בשעה 20:00 באצטדיון בלומפילד את איינטרכט פרנקפורט הגרמנית, בעוד מכבי חיפה תתמודד החל מ-22:05 מול פאוק סלוניקי היוונית בקריית אליעזר.

ביום ראשון השבוע אישרו ועדת הכספים בראשות דוד חיון ו-ועדת התוכן בראשות היו"ר אמיר גילת לשדר באופן עקרוני את שידור שני המשחקים, "בשל החשיבות לשדר משחקי ייצוג של קבוצות ישראליות בעולם בערוצים פתוחים".

הנהלת רשות השידור ביקשה לנהל משא-ומתן עם צ'רלטון לגבי המשחק של מכבי תל-אביב, אך בתום דיון קיבלה אישור עקרוני מוועדת התוכן לשדר את שני המשחקים, כדי לא ליצור אפליה בין הקבוצות המשחקות באותו טורניר.

היום הודיע מנהל מחלקת הספורט בערוץ 1, מאיר בר, כי הצליח להשלים את המשא-ומתן ולקבל הנחה מצ'רלטון של כ-25% על הדרישה המקורית של כ-200 אלף שקל למשחק, פלוס מע"מ. ועדת המכרזים של רשות השידור אישרה את ההתקשרות, ומיד אחר-כך, כאמור, יתר ועדות המליאה הרלוונטיות השלימו את הליך האישור.

מדיניות הסדרת שידורי הספורט של מועצת הכבלים והלוויין קובעת כי משחקים הנכללים ברשימת "האירועים המוכרזים" (אירועים בעלי חשיבות לאומית) מחויבים להיות משודרים בערוצים פתוחים. עם זאת, מדיניות המועצה גם קובעת כי במקרה שבעל הזיכיון הוא ערוץ בתשלום (במקרה זה צ'רלטון) - הרי שעליו להציע את המשחק לערוצים פתוחים "במחיר סביר". במקרה שאין הצעות לרכישת המשחק, רשאי בעל הזיכיון לשדר אותו בערוץ בתשלום, כפי שאכן קרה במספר הזדמנויות בעונת המשחקים הנוכחית (2013/14).

עם השידורים הערב, ממשיכה רשות השידור לחזק את הפורטפוליו הספורטיבי שלה: כזכור, היא מחזיקה בזכויות ל"ערב הספורט של הישראל", במסגרתו היא משדרת העונה מדי יום שני את המשחק המרכזי מליגת העל בכדורסל, ולאחריו את המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל.