יקב עמק יזרעאל: אתנחתא קולינרית טעימה הרחק מת"א

במרכז המבקרים מגישים לחם (אגוזים שטעמו משכר), יין וגבינה שאין להשיג ■ אופציה נפלאה למכתתים רגלים בין קריית טבעון לרמת ישי

כביש 77 הגלילי, ראוי להיקרא גם כביש הכרמים. הוא לא ייקרא כך, כי הארץ רצופה כרמים ויקבים. אבל אם הייתי שוטר, הייתי מציב את הניידת שלי היכן שהוא בכביש הזה, וממרק את מכשיר הינשוף.

מרמת ישי ועד כפר קנא קיימים יקבים קטנים וטובים, ולאחרונה נפתח אחד חדש כזה, באזור התעשייה של קיבוץ חנתון. קיבוץ שהיה עד לא מכבר עזובה נטושה, ובשנים האחרונות זוכה לעדנה ולבנייה מחודשת.

אף שזהו יקב צעיר, שנוסד רשמית לפני כמה חודשים, טעמם של היינות הצעירים (בציר 2012), הוא כשל יינות ששכבו במרתף כמה שנים טובות. ביושבנו שם, במרכז המבקרים הצנוע, מול קרני השמש, טעמנו כמה יינות מצוינים עד כי נאלצנו לקנות הביתה בקבוק רוזה ובקבוק שרדונה. ייתכן כי עדיף היה לחכות כמה שנים עד הפתיחה, אבל מי יודע היכן נהיה עוד כמה שנים. במרכז המבקרים מגישים לחם (אגוזים שטעמו משכר) ויין, וגבינה שאין להשיג (אבל לא זו הסיבה שטעמה טעים באורח נדיר). אופציה נפלאה למכתתים רגלים בין קריית טבעון לרמת ישי, במסע אחר האתנחתא הקולינרית הטעימה ביותר והרחוקה ביותר מנפת תל-אביב.

יקב עמק יזרעאל, אזור תעשייה קיבוץ חנתון. שעות פתיחה: א'-ה' 9:00-16:00, רצוי בתיאום מראש. טלפון: 04-8708701.