מליסרון מבקשת לפנות מהקניונים שלה את חנויות ml וג'אמפ

פנתה לבית המשפט בבקשה לפנות 13 חנויות וטוענת כי לקבוצה יש חובות בסך של 320 אלף שקל ■ אבי מלכה, בעלי ml וג'אמפ, סירב להגיב לידיעה

"עסקינן כאן באי ניקיון-כפיים חמור, מהשורה הראשונה. שוכר אשר יושב בנכס, מנהל בו עסקים, מקבל הכנסות, מנצל את העובדה כי קיים קושי לפנותו בכוח, לא משלם דמי שכירות, ניהול וחשמל ופונה בבקשה (שנייה!!!) 'אקס פרטה' לבית המשפט תוך הסתרת העובדה שאין הוא משלם תשלומים שוטפים ושככל הנראה, גם בעתיד אין כוונתו לשלם!!! הלזה ניקיון-כפיים ייקרא?? הלוא מדובר כאן, ממש כך, בעבריין הפועל בחסות החוק!" - בלשון חריפה זו נוקטת חברת מליסרון בתגובה שהגישה לבקשתו של אבי מלכה להוציא צו מניעה שיאסור על מליסרון לפנות את חנויות האופנה ML וג'אמפ מהקניונים שבבעלותה.

בבקשה, שהוגשה אתמול (ד') לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד באמצעות עו"ד יגאל דורון ממשרד לבנון-אקוניס-דורון, נטען כי לא ברור מאיזה תוקף משפטי הגישו ML, ג'אמפ ופריווט ליין שבבעלות מלכה את בקשתן לסעד זמני של איסור פינוי החנויות מהקניונים, כאשר הן למעשה מבקשות "להחיות" הסכמי שכירות שבוטלו כדין, לאחר שאף בית המשפט קבע כי אין כל מחלוקת שהן הפרו את הסכמי השכירות הפרות חוזרות ונשנות וצברו חובות שאינם שנויים במחלוקת בסך של מאות אלפי שקלים, ולאחר שניתן פסק דין בהסכמת הצדדים המורה על ניתוק החשמל לחנויות הללו.

מליסרון טוענת כי נכון למועד פסק הדין הקודם היו לחנויות חובות בסך 320 אלף שקל לפחות.

מנסים להגיע להסדר נושים

בנסיבות הללו מבקשת מליסרון לדחות את בקשתן של החנויות למנוע את פינויין מהקניונים בקבוצת מליסרון ולאפשר לקבוצה לפנותן. לחילופין, מבקשת מליסרון להורות למשיבות על הפקדת ערבות בנקאית אוטונומית לקופת בית המשפט בסכום של לפחות מיליון שקלים, לשם הבטחת חלק מהנזקים ההולכים וגדלים מדי יום לקניונים, בשל שהותן של החנויות, אשר לא משלמות את התשלומים השוטפים, לרבות תשלום דמי השכירות, הניהול, החשמל ותשלומים נוספים.

מלכה מחזיק במתאים לי באמצעות חברת "מלכה ריטייל גרופ" שבבעלותו. בסך-הכול מחזיקה החברה-האם 3 רשתות קמעונאיות, המפעילות יחד 135 חנויות: רשת ML, שהיא רשת האופנה הגדולה ביותר בישראל למידות גדולות, ומונה 63 סניפים; רשת האופנה ג'אמפ, שנרכשה על-ידי מלכה לאחר שנקלעה להקפאת הליכים, ומונה 38 סניפים; ורשת הציוד המשרדי אופיס דיפו, שנרכשה על-ידי מלכה מהקפאת הליכים בפברואר השנה תמורת 43 מיליון שקל, ומונה 34 סניפים.

מתוך סניפים אלה מפעיל מלכה 13 חנויות של מתאים לי וג'אמפ בקניונים שונים של מליסרון, בקניון נהריה, בקיריון, בבילו סנטר, בחדרה, באבנת, בסירקין בפתח-תקווה וברחובות.

בקשת הפינוי של החנויות מקניוני מליסרון הוגשה בשעה שמלכה מצוי בעיצומו של ניסיון להגיע להסדר נושים בבקשות פירוק שהוגשו כנגד קבוצת האופנה שבבעלותו.

בשבוע שעבר הגיש מלכה לבית המשפט בקשה להורות על כינוס אסיפת נושים של קבוצת האופנה ולמינוי נאמן, במסגרתה כתב מלכה כי בשנה האחרונה נקלעה הקבוצה לקשיי נזילות, אשר נכון למועד זה אינם מאפשרים לה פירעון שוטף וסדיר של התחייבויותיה כלפי הנושים.

מלכה מעוניין להגיע להסדר נושים בחסות בית המשפט, על מנת שיהיה ניתן להמשיך ולהפעיל החברות כעסק חי ולנסות להבריאן.

בית המשפט נעתר לבקשה והורה על כינוס אסיפת נושים. בהמשך, בית המשפט אישר את הסכמת הצדדים, לפיה עו"ד בומגרטן-שהרבני תגיש דוח על מצב החברות והיתכנות להגעה להסדר נושים בתוך 30 יום.

מלכה בחר שלא להגיב לידיעה.