סמארטפון לרכב של אורנג': יקר, מוגבל ועם מסך קטן

אורנג' השיקה היום את ה-Voyager, טלפון קבוע לרכב עם מסך מגע בגודל 3.7 אינץ' ■ הוא כולל את שירותי הרשת של אורנג', אבל לא תומך בחנות האפליקציות של גוגל ומגיע עם אנדרואיד בגרסה ישנה מאוד ■ התרשמות ראשונה

אורנג' השיקה היום (א') את הטלפון הקבוע לרכב - Voyager, הממשיך את הקו של השקות סמארטפונים תחת מותג הבית אינפיניטי. המוצר החדש בא לתת פתרון לטלפון עם מסך מגע (יחסית קטן - 3.5 אינץ') עם כפתורים פיזיים, בהם יכול לשלוט הנהג ביתר קלות.

מלבד זה, ה-Voyager מציע גישה לכל השירותים של אורנג', למשל, אפליקציית המוזיקה MyBeat, שירות האחסון MyBox והקפצת שיחה. חלק מהשירותים הם בתשלום וכנראה שאורנג' בונה על הגדלת ההכנסות דרך המכשיר הזה. "גלובס" זכה להתרשמות ראשונה מהמכשיר - להלן המסקנות.

החסרונות של ה-Voyager הם קריטיים וישפיעו מאוד על ההצלחה שלו. קודם כל המחיר: 1,900 שקל למכשיר לרכב. לא כולל עלות חודשית של 15 שקל עבור שירות "אורנג' 2" להחזקה של מספר קווים על אותו מספר. לא ברור כמה אנשים יסכימו להשקיע סכום כזה במכשיר שסובל ממספר חסרונות עליהן נרחיב בהמשך.

קודם כל, ל-Voyager אין גישה לחנות האפליקציות Play של גוגל, זה אומר שאין כאן גוגל מפות, גוגל Now או כל שירות אחר של גוגל. זה גם אומר שלמשתמש של המוצר הזה לא תהיה אפשרות להוריד כל אפליקציה בה הוא מעוניין, ובמקום זאת הוא יצטרך להסתפק בחנות אפליקציות בשם V Store עם גישה למאגר אפליקציות שאנשי פרטנר בחרו בשבילו.

המכשיר מגיע עם אפליקציות של ווייז, Just Park It ופאנגו, אבל גם כאן יש חסרון, את עדכוני הגרסאות לאפליקציות - הלקוח לא יכול לקבל ישר ממפתחי האפליקציות. באורנג' טוענים שהמכשיר יעודכן עם גרסת גוגל פליי בעתיד וזה תלוי אישור של גוגל. ראוי לציין, שהיבואן כבר הציג את המכשיר לתקשורת בחודש פברואר, לכן היה לו מספיק זמן לדאוג שהטלפון יושק עם גוגל פליי.

אנדרואיד מיושן

מערכת ההפעלה של ה-Voyager היא אנדרואיד בגרסת אייס קרים סנדווייץ (4.0.4) המאוד מאוד ישנה. מתי תגיע גרסה חדשה? לא ברור, ואם נשפוט מניסיון העבר עם מכשיר מותג הבית של אורנג' אינפיניטי, זה יכול לקחת מספר חודשים וגם יותר. כאשר אורנג' תעדכן את גרסת מערכת ההפעלה, היא תזרים באותה הזדמנות גם עדכוני גרסאות אפליקציות, אבל בעולם הסמארטפונים בו הלקוח רגיל לקבל עדכוני אפליקציות כל הזמן, מדובר בקצב לא מספיק מהיר.

ה-Voyager מזכיר את מערכת המדיה-טלפון לרכב קומדו של חברת iWay Mobile מבאר שבע, שהושקה בתחילת 2011 ברשת סלקום ולא זכתה להצלחה. ה-Voyager אומנם למדה מספר לקחים והיא פועלת על מערכת ההפעלה אנדרואיד ולא חלונות CE.

סלקום בזמנו תמחרה את הקומדו בכ-4,000 שקל. המוצר של אורנג' עולה חצי מזה, אבל אנחנו כנראה היינו מעדיפים סמארטפון עם מסך גדול הממוקם על שמשת הרכב ודיבורית בלוטות' קבועה, שתתן לנו הרבה יותר חופש באפליקציות בהן אנחנו מעוניינים ובעדכון שלהן, ולא להיות תלויים במפעילה סלולרית או יבואן מקומי שלפחות לפי ההיסטוריה, לא תמיד ממהרים להשיק עדכוני גרסה למוצרים שלהם.