דנינו: נעשה הכול כדי לתפוס את מבצעי פיצוץ רכב הפרקליט

מפכ"ל המשטרה בכנס אילת לעיתונות: "ארגוני הפשיעה הם ארגוני טרור לכל דבר; חקירת פיצוץ רכב הפרקליט בת"א - בראש סדר העדיפויות של המשטרה"

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, מבטיח לעשות הכול כדי לתפוס את העבריינים שפוצצו את מכונית הפרקליט בלב תל-אביב. "נעשה הכול על-מנת להניח ידנו על מבצעי פיצוץ רכבו של הפרקליט מפרקליטות מחוז תל-אביב ועל שולחיהם. מדובר באירוע חמור ביותר, שלאור חומרתו החקירה מוצבת בראש סדר העדיפויות הארגוני של המשטרה. לאורך שנים רבות מופנים איומים כלפי גורמי אכיפה בניסיון לרפות את ידיהם מלבצע את מלאכתם, אך הדבר לא יעלה בידם", אמר היום (ג') דנינו בכנס אילת לעיתונות.

לדברי דנינו, המשטרה תמשיך במלחמתה הנחושה, ללא מורא ובמלוא העוצמה בפשיעה. "רצף האירועים האחרונים גורם לפגיעה קשה באחד היעדים החשובים לנו ביותר - והוא תחושת הביטחון של אזרחי המדינה - וכפועל יוצא גורם גם לפגיעה באמון הציבור במשטרה ובמערכות האכיפה האחרות".

לדבריו, "אני רואה את ארגוני הפשיעה כארגוני טרור לכל דבר ועניין, וכך אנו גם מתייחסים אליהם. הדבר בא לידי ביטוי בכך שהטיפול בעניינם נמצא בסדר עדיפות גבוה, בהשקעה עקבית לאורך זמן, בכך שבשניהם ישנה פגיעה וסכנה לאזרחים חפים מפשע", אמר דנינו.

דנינו ציין כי הן המלחמה בארגוני הפשע והן המלחמה בטרור "לא מסתיימת באירוע חד-פעמי, אלא מלווה אותנו בשגרת חיינו, וזאת בעיקר בשל המניע הכלכלי רב-העוצמה, אשר מצמיח את הפשיעה המאורגנת. משטרת ישראל לא תאפשר את הדבר ולא מוכנה לעבור על כך לסדר היום. אנו נעשה את כל שצריך על מנת לקטוע את רצף אירועי הפשיעה החמורים".

דנינו הוסיף כי הוא מקווה ש"התמיכה הציבורית הקיימת בימים אלה סביב נושא הלחימה בארגוני הפשיעה תמנף ותזרז את קידום הליכי חקיקת חוקים חשובים אלה. יש לזכור כי התמודדות מול פשיעה חמורה מצריכה אורך נשימה, ביצוע פעולות חקירה מורכבות ומעמיקות והשקעה ארוכת-טווח. ובהתמודדות העיקשת, במלוא העוצמה, אנו נכריע את המערכה".