הערכות: פלאפון וסלקום בוחנות שת"פ להקמת רשת דור רביעי

שתי חברות הסלולר הוותיקות מחליפות רעיונות לגבי שיתוף-פעולה, בעקבות המהלך הדרמטי של הוט מובייל ופרטנר ■ לפי הערכות, סביר יותר שגולן טלקום תחבור לאחת החברות הוותיקות במטרה להקים רשת משותפת

פלאפון וסלקום מתחילות להעריך את הסיכויים שלהן להקמת רשת סלולרית משותפת לדור הרביעי וזאת בעקבות ההסכם בין הוט מובייל לפרטנר. עם זאת, חשוב להדגיש כי מדובר בהחלפת רעיונות בלבד שנעשים באופן טבעי לאחר שינוי דרמטי בשוק.

ההערכות בשוק התקשורת הן ששתי החברות ישמחו לשתף פעולה ביניהן במידה והממונה להגבלים עסקיים יאשר זאת, אך נדמה שעסקה כזו תהיה קשה ומסובכת יותר מאשר העסקה בין הוט מובייל לבין פרטנר.

נסביר, כי שיתוף פעולה בין פרטנר להוט מובייל שונה במהותו בין שיתוף פעולה בין פלאפון וסלקום, משום שהוט מובייל היא שחקן קטן וחדש בשוק שנמצא בקושי רב ביכולת שלו להקים רשת בפריסה ארצית מלאה. לא כך המצב בין פלאפון וסלקום, ולכן מיזוג רשתות שכזה עשוי להוות בעיה הרבה יותר סבוכה.

ההעדפה של משרד התקשורת היא שאיחוד הרשות הבא יכלול בתוכו את חברת גולן טלקום ולכן יש להניח שאם מהלך שכזה יאושר, גולן טלקום תצטרך להיות חלק ממנו. יחד עם זאת, נדגיש כי מדובר כרגע בהערכות בלבד, שהתקיימו עוד טרם פרטנר והוט מובייל דיווחו על ההסכם. מרבית הסיכויים שגולן טלקום תחבור לאחת החברות הוותיקות - פלאפון או סלקום, ולאו דווקא יווצר מיזוג רשתות בין לאופון וסלקום.