מורשת יקרה: כמה עולה ביקור במחנות ההשמדה בפולין?

המחירים נעים בין 5,500 שקל ל-6,500 שקל, תלוי בזכיין שמוציא את המשלחת ■ וזה לא כולל "עלויות הכנה" המסתכמות בעוד כמה מאות שקלים

על רקע העסקה הנרקמת בין איראן למערב, נתניהו חוזר בפני מי שרק רוצה לשמוע על הטיעון הבסיסי שלו: איראן גרעינית משמעותה אפשרות של שואה שנייה. מורשת השואה חשובה לו, לנתניהו, והיא חשובה גם בלי קשר אליו או לנושא האיראני. אז מתוך סקרנות בדקנו כמה עולה לשלוח תלמיד תיכון לסיור מחנות בפולין.

מתברר כי מורשת זה עסק יקר: המחירים נעים בין 5,500 שקל ל-6,500 שקל, תלוי בזכיין שמוציא את המשלחת. וזה לא כולל "עלויות הכנה" המסתכמות בעוד כמה מאות שקלים.

מי שמעוניין להבין עד כמה המחיר גבוה מוזמן להיכנס לאתר של כל אחת מסוכנויות הנסיעות הכלליות ולבדוק את מחירי הטיולים המאורגנים לפולין. בחלק מהמקרים זה יהיה חצי מחיר.

במשרד החינוך מציינים כי "במטרה להוזיל את העלויות, נצא בחודש הקרוב למכרז חדש שיקבע את המחיר המקסימלי עבור השתתפות במשלחות הממלכתיות כבר בשנת הלימודים הבאה".

לגבי המשלחות העצמאיות נמסר: "האחריות חלה על משרד החינוך, אולם במישור הארגוני רשאים בתי-הספר לפעול ישירות מול הזכיינים. מעבר לכך, תקציב המלגות הוגדל ממיליון שקל בשנת הלימודים תשע"ב ל-50 מיליון שקל בשנת הלימודים הנוכחית. בעקבות כך, חלה עלייה במספר התלמידים שקיבלו מלגה לפולין - כ-11 אלף לעומת כ-2,600".

אלה שאינם זכאים למלגה ימשיכו להתמודד עם החור בכיס.