הקוקאין, המריחואנה, האלכוהול ו'איבר המין המזויף' של מייק טייסון

בספר חדש שמפרסם מתאגרף העבר, הוא מתאר את שלל ההתמכרויות שלו, מסביר כיצד לא נתפס על סמים, מה עשה בכלא - ואיך שרף מיליוני דולרים

מייק טייסון, אחד מהמתאגרפים הגדולים בכל הזמנים, חושף לעומק באוטוביוגרפיה החדשה שלו - The Undisputed Truth by Mike Tyson ("האמת הבלתי מעורערת של מייק טייסון") - כמה מההתמכרויות שליוו את הקריירה האדירה שלו, אותה סיים עם 50 ניצחונות (44 מהם בנוקאאוט) ושישה הפסדים.

אלוף העולם לשעבר מציין בספר, אודותיו נכתב בעיתון "דיילי טלגרף", כי התנסות הבכורה שלו עם סמים קשים התרחשה כבר בגיל 11, אז הסניף את שורת הקוקאין הראשונה שלו. הוא השתמש בסם באופן קבוע לאורך כל הקריירה, ומודה כי למסיבת העיתונאים השערורייתית לפני הקרב מול לנוקס לואיס, שהתפתחה לקטטה המונית בין הפמלייה שלו לזו של המתאגרף הבריטי (ר' וידאו) - הוא הגיע 'מסטול' לחלוטין. "איבדתי את הראש שלי. הסתכלתי על הבן זונה ורציתי לפרק אותו במכות".

טייסון, 47, מודה כי השתמש בסמים גם בסמוך מאד לכמה מהקרבות שערך, ועל מנת שלא להיתפס, השתמש בשיטת הסתרה ייחודית: הוא התקין על עצמו 'איבר מין מזויף' (תותב), מילא אותו בשתן 'נקי' של אדם אחר - וכך בדיקות הסמים של רשויות האיגרוף לא הצליחו לעלות עליו. מלבד פעם אחת: בשנת 2000, לאחר קרב מול אנדרו גולוטה, נמצאו שרידי מריחואנה בשתן שלו, ובשל כך הוא ספג קנס של 200 אלף דולר. "זה היה בגלל שלא הספקתי לקחת מאחד מאנשי הפמלייה שלי את התותב. הוא היה סוחב אותו עבורי ממקום למקום".

באוגוסט האחרון, מספר שנים לאחר פרישתו ואחרי שחי את החיים הטובים כסלבריטאי בכיר, התרועע עם ויקטוריה בקהאם והשתתף בסרט הלהיט "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס" - הודה טייסון כי הוא "נמצא על-סף מוות", בעקבות התמכרות קשה לאלכוהול.

בספר, מציין טייסון כי היתה אסטרטגיה ברורה מאחורי צריכת "משני התודעה" המוגברת שלו. "ההיסטוריה של המלחמה היא בעצם היסטוריה של סמים. כל גנרל ולוחם בכיר משחר ההיסטוריה היה מסטול".

טייסון, שהורשע באונס ב-1992 וישב שלוש שנים בכלא, ממשיך להכחיש בספר את האישום הזה, וטוען כי לא נעשה לו צדק בבית המשפט. יחד עם זאת, הוא טוען כי החיים בבית הסוהר היו בסך הכל קלים: הוא היה אוכל לובסטרים, ואפילו פיתח רומן עם יועצת ההתמכרות שלו לסמים. כמו כן, הוא טוען כי קרא בכלא את כתבי מרקס, שייקספיר, וטולסטוי. על המינגווי הוא דווקא ויתר ("היה מדכא מדי לקרוא אותו").

טייסון מתאר כיצד מצא את עצמו הלוך וחזור על-סף קריסה כלכלית במהלך חייו, לאחר ש'שרף' את כל הכסף שלו - למרות שבשיא הקריירה היה מרוויח עשרות מיליוני דולרים מכל קרב שערך. פעם אחת, מספר טייסון, הוא שכח מקיומו של תרמיל בו החזיק מיליון דולר במזומן; במקרה אחר, הוא העביר 250 אלף דולר לאישה שהפסידה בתביעה שהגישה נגדו, לאחר שהטיגריס שלו (אותו הוא מחזיק בביתו כחיית מחמד) נשך אותה. "הרגשתי רע עבורה, אז הבאתי לה את הכסף".