קריימר: המניה הזו טסה 1,900% אך היא עדיין זולה

הפרשן של CNBC המליץ בתוכנית היומית שלו על מניית התיירות המקוונת Priceline, למרות שהיא נסחרת מעל 1,000 דולר ■ מציין מספר גורמים שהובילו אותו להערכה האופטימית, בהם המודל העסקי ואסטרטגיית המובייל של החברה

הפרשן הכלכלי הפופולרי ג'ים קריימר ממליץ למשקיעים על מניית Priceline.com, זאת חרף העובדה שהיא זינקה בכ-1,900% במהלך 5 השנים האחרונות, והמניה שלה נסחרת כעת מעל 1,000 דולר. "זוהי מניית הצמיחה שכדאי להחזיק כאן ועכשיו", לדברי קריימר.

קריימר, טען לאחרונה בתוכנית היומית שלו ב-CNBC, כי מניית פרייסליין.קום היא אחת המניות הזולות בשוק כיום. וכיצד הוא מסביר זאת? "כאשר בוחנים את קופת המזומנים של החברה, המכילה מזומנים בשווי של מיליארדי דולרים, מכפיל הרווח הצפוי של החברה עומד על 19 בלבד, למרות שהיא צומחת בקצב של 20.7%", טוען קריימר.

פרייסליין היא חברה שפועלת באמצעות אתר אינטרנט המציע שירותי תיירות, כגון כרטיסי טיסה וחדרי מלון. הפרשן הכלכלי של CNBC מציין מספר גורמים שמובילים אותו להערכה האופטימית לגבי החברה.

■ צמיחה מעבר לים - קריימר מציין כי לחברה קיימת חשיפה גדולה לאירופה ולהערכתו עניין זה מהווה הזדמנות גדולה.

■ אסטרטגיית בתי מלון - כ-90% מההכנסות של פרייסליין מגיעות מהזמנות חדרי מלון, פעילות שנחשבת לרווחית יותר ממכירת כרטיסי טיסה.

■ מודל עסקי רווחי - קריימר מציין כי פרייסליין הייתה השחקנית הראשונה (מבין חברות התיירות המקוונות) שאימצה את המודל העסקי שלפיו היא מתפקדת כמעין ברוקר ומתווכת בין הלקוחות לבתי המלון ואז לוקחת עמלה שבין 15% ל-20% כאשר לקוח מזמין חדר בבית מלון.

■ אסטרטגיית מובייל - "פרייסליין הפכה להיות המלך של אפליקציות הטיולים בסלולר, הודות לרכישה הגאונית של אפליקציית Kayak תמורת 1.8 מיליארד דולר בתחילת השנה", מציין קריימר.