לראשונה: הפקת טלוויזיה אמריקאית תצולם במלואה בירושלים

הדרמה "DIG" שיצרו גידי רף וטים קרינג, פרי פורמט של קשת, תשודר ברשת USA Network ותעסוק בפרשת רצח הקשורה בחפירות ארכיאולוגיות בירושלים

דרמת מתח אמריקאית, פרי פורמט של זכיינית ערוץ 2 קשת, תצולם במהלך השנה הבאה בירושלים. מדובר בסדרת הדרמה "DIG" שיצרו גידי רף וטים קרינג ("טאץ'", "גיבורים"), שתשודר ברשת הכבלים USA Network, ותעסוק בפרשת רצח קונספירטיבית הקשורה בחפירות ארכיאולוגיות בירושלים.

מדובר בסדרה האמריקאית הראשונה שתצולם במלואה בישראל, לאחר שעד היום צילמו סדרות שונות פרקים בודדים באתרים שונים ארץ.

הסדרה, פרי רעיון של מנכ"ל קשת אבי ניר, תעלה לשידור בארה"ב בסוף 2014 ותכלול לפי שעה 6 פרקים. ניר ישמש כמפיק בפועל יחד עם בעלי תאגיד הפקת התוכן BermanBraunשעומד מאחורי הפקת התוכנית.

עיריית ירושלים תיקח חלק במימון ההפקה, ואיתה גם משרדי הכלכלה ופיתוח ירושלים, משרד האוצר ומשרד התיירות.

מנכ"ל קשת, אבי ניר, מסר כי "מדובר בהישג לתעשייה כולה. 'DIG' היא למעשה סדרת הטלוויזיה האמריקאית הראשונה שתצולם בישראל. החלטה זו, מעבר לצד האמנותי, מהווה הכרה ביכולותיהם של אנשי תעשיית הטלוויזיה בישראל. כולי תקווה שהפרויקט הזה הוא צעד ראשון בדרך". ניר הודה ליוצרים, לראש עיריית ירושלים ניר ברקת ולמשרד התמ"ת.

ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, מסר כי "ההיסטוריה האדירה של ירושלים מזמינה סדרות וסרטים שיש בהם סיפורים גדולים. כראש העיר ירושלים היה ברור לי שאם נצליח לחבר בין ההצלחה של הוליווד לפוטנציאל האדיר של ירושלים, התוצאה תסחף ותרתק מאות מיליוני צופים ברחבי עולם. בביקוריי בלוס אנג'לס יצרנו חיבור חזק עם בכירי התעשייה בהוליווד, וכשהבאתי אותם לירושלים אל עיר דוד, המקום שבו הכול התחיל, חשפתי בפניהם את הפוטנציאל הקולנועי של העיר החשובה והמרתקת בעולם".

לדבריו, "שוק הקולנוע והטלוויזיה בירושלים הוא כיום מפותח פי עשרה ממה שהיה בעבר מבחינת הקיפי הפעילות הקולנועית. לאמריקאים חשוב מאוד להעסיק כוחות ירושלמים בהפקת הסדרה ולקדם בכך את ירושלים".

השר לירושלים והתפוצות, נפתלי בנט, בירך על ההחלטה לצלם את הסדרה בירושלים, דבר שלדבריו "יסייע למיתוגה הבינלאומי של העיר כעיר תיירות, תרבות ורוח, וגם יסייע לעסקים בעיר ולמציאת מקומות עבודה. עכשיו בהחלט אפשר להגיד שאכן יש בירושלים הכול: תיירות, תרבות, ספורט, רוח - ומעכשיו גם עיר המושכת הפקות ענק הוליוודיות. עוד מימי הרצל אמרו על הציונים שהם חיים בסרט - עכשיו יתברר שזה נכון".

ג'ף ווצ'טל, נשיא ומנהל התוכן של NBC Universal Cable Entertainment המחזיקה ברשת USA, מסר: "נכנסנו לפרק חדש בתוכנית העבודה של האולפנים שלנו וחיפשנו פרויקט שיש בו אמירה. צוות היוצרים הצליח לבנות סיפור חכם, מתוחכם ומושך, שיכה את השוק ב-big bang".