אפקט נטפליקס: מיקרוסופט ואמזון יקימו רשתות מדיה

שתי החברות שוקדות על הקמת חברות לצפייה בסרטים באינטרנט ■ אמזון כבר תוקעת יתד: השבוע תעלה לרשת הסדרה הראשונה בהפקתה - דרמה פוליטית בשם "אלפא האוס"

ההצלחה האמנותית ובעיקר הכלכלית של חברת המדיה האינטרנטית נטפליקס, אלטרנטיבה חדשנית לרשתות הטלוויזיה המסורתיות, המוכיחה עצמה פעם אחר פעם כפורצת דרך וכמי שמזרזת את העתיד בתחום הקולנוע והטלוויזיה, סוללת כעת דרך למתחרות בעלות כוונות רציניות: חנות הספרים המקוונת אמזון וחברת המחשבים מיקרוסופט, שוקדות במרץ על הקמת רשתות מדיה דוגמת נטפליקס.

מו"מ מתקדם

מיקרוסופט נמצאת במשא ומתן מתקדם עם המפיק והבימאי סטיבן ספילברג על הפקת סדרה שתחנוך את הרשת החדשה שהיא מקימה, לה עדיין לא נבחר שם. במקביל, אוגרת החברה תכנים ורשימת אנשי מקצוע (בעיקר תסריטאים ובימאים), פוטנציאלים. בינתיים, אמזון כבר תוקעת יתד: השבוע תעלה לרשת הסדרה הראשונה בהפקתה: דרמה פוליטית אפלה בשם "אלפא האוס", בכיכובו של השחקן ג'ון גודמן.

באמזון, שנקטה באסטרטגיה שיווקית מקורית טרום עליית הסדרה, כשיזמה תחרות תסריטים בין הגולשים - כאשר התסריט שיזכה יעובד לסדרה והיוצר שלו יזכה לסכום כסף נאה ולהכרה הוליוודית, מבטיחים כי הסנונית הראשונה איננה הציפור היחידה, וכי בנוסף לסדרות בכל סוגי הז'אנר, שיוצעו לגולשים באותה הצורה בה מוצעים לקהל ספרים, יופקו על-ידה גם סרטים עלילתיים שיעלו לרשת במקביל לעלייתם לבתי הקולנוע. בכך היא מכוונת להתחרות באופן ישיר בנטפליקס, שכבר שחררה הצהרה בדבר שאיפותיה הקולנועיות. יש להניח כי "בית הקלפים", סדרת האינטרנט האיכותית של נטפליקס, זוכת פרס האמ"י עבור הבימוי (דיוויד פינצ'ר), שהייתה מועמדת בשלל קטגוריות, החישה את המהלכים של אמזון ומיקרוסופט, ולא מן הנמנע שכבר בטקס הבא יתחרו זו מול זו (ומול סדרות טלוויזיוניות) סדרות אינטרנט רבות.

דומה כי מילותיו של קווין ספייסי, כוכבי "בית הקלפים", כי "בעשור הקרוב ההבחנה בין המדיות תשתנה וההשוואות ביניהן יהיו לא רלוונטיות", זוכות למשנה תוקף מוקדם אף מכפי שחשב.