יעלו לפרמיירליג, וישלמו קנס של 100 מיליון דולר

במסגרת התקנות הפיננסיות החדשות והמחמירות של הליגות המקצועניות באנגליה, עשויה ק.פ.ר להינזק משמעותית אם תצליח להעפיל לליגה הבכירה

קווינס פארק ריינג'רס עשויה להיות הקורבן העיקרי הראשון של התקנות הפיננסיות החדשות והמחמירות בפרמיירליג וביתר הליגות המקצועניות באנגליה, שאמורות להגביל באופן ניכר את הפסדי הקבוצות.

על-פי השבועון "מייל און סאנדיי", ההפסד של ק.פ.ר, שמשחקת בעונה הנוכחית בליגת המשנה באנגליה (הצ'מפיונשיפ), הסתכם ב-2012/13 (אז עוד השתתפה בפרמיירליג, ממנה נשרה לאחר שסיימה את העונה במקום האחרון בליגה) בסכום מפלצתי של כ-80 מיליון ליש"ט. זאת בעיקר בשל החתמות יקרות של שחקנים, כגון ז'וליו סזאר, כריס סמבה, פארק-ג'י סונג, ג'רמיין ג'נאס, לואי רמי ואחרים, שחלקם גרפו משכורות של עד 100 אלף ליש"ט בשבוע (חלקם כבר לא משחקים בק.פ.ר, אך מושאלים ממנה ועדיין נמצאים בפיי-רול של הקבוצה). הדוחות הרשמיים של הקבוצה יפורסמו רק במהלך 2014.

ק.פ.ר מאומנת על-ידי המנג'ר הבכיר הארי רדנאפ, ולפי דיווחים מנהלת מו"מ עם יוסי בניון הישראלי על החתמתו האפשרית. היא נחשבת לאחת המועמדות הבכירות לעלות השנה בחזרה לפרמיירליג (מדורגת נכון לעכשיו במקום השלישי בצ'מפיונשיפ - ליגת המשנה). אם אכן תשוב לליגה הבכירה באנגליה בתום שנת הפסקה אחת בלבד - היא עשויה להיתקל בצרות כלכליות קשות: על-פי התקנות, קבוצות שיעלו לפרמיירליג במהלך העשור הקרוב יאלצו לשלם קנס של לירה שטרלינג אחת בגין כל חריגה מהפסד "מותר" של 18 מיליון ליש"ט במהלך עונת הצ'מפיונשיפ שלהן, החל מהעונה הנוכחית (2013/14).

על-פי הדיווח, גם בעונה הנוכחית צפויה ק.פ.ר להמשיך לרשום הפסדים גדולים. המשמעות היא שהפסדים של כ-80 מיליון ליש"ט יותירו את ק.פ.ר, אם כאמור תעלה העונה - עם קנס שיא בגובה של כ-62 מיליון ליש"ט (כ-100 מיליון דולר) שתצטרך לשלם בעונה הבאה (מועד הגבייה עשוי להתרחש כבר בינואר 2015). מדובר על סכום שימחק כמעט לחלוטין את הגידול בהכנסות הטבעיות שצפוי לקבוצה במידה ותעלה לליגה הבכירה באנגליה.

באופן אירוני, הדרך היחידה של ק.פ.ר להימנע מהקנס הזה היא לא לעלות השנה לפרמיירליג - כיוון שעל-פי התקנות, כאמור, רק קבוצות שהצליחו בעזרת הכסף הגדול להעפיל לליגה הבכירה צריכות לשלם את הקנס. עם זאת, במצב כזה תספוג ק.פ.ר סנקציה אחרת: אמברגו בשוק ההעברות ואי-יכולת לרכוש שחקנים נוספים במשך תקופת זמן מסוימת.

בדוחות האחרונים שפרסמה, הנכונים לעונת 2011/12, ק.פ.ר דיווחה על הפסד של 22.6 מיליון ליש"ט וחובות בסך 89 מיליון ליש"ט.

למזלה של ק.פ.ר, הבעלות בקבוצה מתחלקת בין שני בעלי הון רציניים, שעל הנייר לא אמורה להיות להם בעיה לשלם קנסות שכאלו: טוני פרננדס, הבעלים של חברת התעופה המצליחה ממאלזיה, "אייר אסיה" (66%), ומשפחת מיטאל ההודית (מהמשפחות העשירות בעולם) - 34%.