א. דורי הגדילה חלקה ברונסון ותרשום רווח של 22-27 מ' ש'

חברת הנדל"ן השלימה יחד עם תיאטראות ישראל, שותפתה ברונסון, רכישה של 15% ממניות חברת הבנייה שנסחרת בפולין, מידי ג'נרל אלקטריק

חברת הנדל"ן א. דורי, מקבוצת גזית גלוב של חיים כצמן ודורי סגל, צפויה ליהנות מרווח חשבונאי של 22-27 מיליון שקל בדוחות הרבעון הרביעי של השנה. זאת בעקבות השלמת עסקה להגדלת חלקה בחברה הבת רונסון (Ronson).

סכום הרווח הסופי יושפע מהונה העצמי של חברת הבנייה רונסון במועד השלמת העסקה, מייחוס עודף העלות ברכישה ומשערי החליפין של המטבעות הרלבנטיים.

דורי, הפועלת בארץ בתחום ייזום וביצוע נדל"ן, וחברת תיאטראות ישראל של משפחת גרדינר - שותפתה של דורי ברונסון - השלימו יחד רכישה של כ-15% בסך הכול ממניות רונסון, הנסחרת בבורסה הפולנית, תמורת כ-16 מיליון שקל כל אחת. בעקבות המהלך יגדל חלקן של דורי ושל תיאטראות ישראל ברונסון לכ-40% כל אחת, לעומת כ-32% היום.

המניות נרכשו מקונצרן ג'נרל אלקטריק, במהלך שנעשה ככל הנראה על רקע החלטתו לצמצם החזקות אקוויטי, לטובת הרחבת פעילות בתחום החוב.

"מלאי קרקעות באזורים נבחרים"

בסוף הרבעון השלישי הייתה רונסון בתהליכי שיווק והקמה של 1,285 יחידות דיור ברחבי פולין, מתוכן נחתמו חוזים למכירת 387 דירות שטרם נמסרו, בתמורה צפויה של כ-143 מיליון שקל. בדורי מציינים, כי הדירות שמסרה רונסון במהלך הרבעון השלישי יצגו שיעור רווח גולמי ממוצע של 22%.

רונן אשכנזי, מנכ"ל א. דורי, מסר היום כי "רונסון נהנית ממלאי קרקעות באזורים נבחרים, שיסייעו לה להמשיך בפיתוח עסקיה, לצד מימוש הפוטנציאל והצפת השווי לכלל בעלי המניות שלה".

מדוחות הרבעון השלישי של דורי, שפורסמו בשבוע שעבר, עולה כי בסיכום רבעוני קפצו רווחי דורי ב-145% לכ-5 מיליון שקל, ובתשעת החודשים הראשונים של השנה הם זינקו בכ-160% ל-13.5 מיליון שקל. בפעילות השוטפת נרשמה ירידה של 8%-9% בהכנסות החברה לרבעון השלישי, ולשלושת הרבעונים הראשונים של השנה. אולם החברה הצליחה לשפר את רמת הרווחיות, ובמקביל נהנתה מצמצום משמעותי בתשלומי המסים, שסייע לקפיצה בשורה התחתונה.

הונה העצמי של דורי עמד על כ-305 מיליון שקל, והיא הציגה צבר הזמנות של כ-2.3 מיליארד שקל בתחום קבלנות הביצוע. בחודש האחרון גייסה דורי כ-80 מיליון שקל, בהנפקת אג"ח שנהנתה מביקושים גבוהים.

דורי, המנוהלת על-ידי רונן אשכנזי, פועלת כקבלנית ביצוע בפרויקטים רחבי-היקף, כיזמית של פרויקטים, והיא מחזיקה בנתח של 11.25% מחברת דוראד אנרגיה, המקימה תחנת כוח פרטית לייצור חשמל בהספק של כ-760-850 מגה-ואט באזור אשקלון.