שוב: הרב הראשי לשעבר יונה מצגר נעצר בחשד לעבירות שוחד

עפ"י החשד, מצגר קיבל מאות אלפי דולרים באמצעות עמותות והלבין אותם באמצעות רכישת דירות, וזאת בעת שכיהן כרב הראשי ■ מעצרו הוארך ב-9 ימים

הותר לפרסום: הרב יונה מצגר, הרב הראשי לישראל לשעבר, נעצר הבוקר (ב'), בשנית, בחשד לביצוע עבירות שוחד, עבירות מס, הלבנת הון ועבירות נוספות בסכומים הנאמדים במיליוני שקלים, אותן ביצע לכאורה עם אחרים בתקופה בה כיהן כרב הראשי.

מעצרו של מצגר הוארך ב-9 ימים על-ידי בית משפט השלום בראשון-לציון.

יחידת להב 433 במשטרה מנהלת מזה חודשים חקירה, בשיתוף רשות המסים - יחידת חקירות מס הכנסה תל-אביב ובליווי פרקליטות ירושלים, שעניינה חשדות לביצוע עבירות שוחד, עבירות מס, הלבנת הון, הדחה בחקירה, קבלת דבר במירמה ועבירות נוספות, על-ידי הרב הראשי לישראל לשעבר יונה מצגר ואחרים, בסכומים הנאמדים במיליוני שקלים, והכול בהתייחס לתקופה שבה הרב מצגר כיהן בתפקידו כרב ראשי.

במסגרת החקירה, ובעקבות התפתחויות במהלכה המבססות את החשדות לביצוע העבירות בגינן נחקר הרב מצגר, עצרה הבוקר היחידה את הרב מצגר שוב לחקירה, לאחר שנעצר לראשונה במסגרת אותה חקירה כבר ביוני השנה. בנוסף, עוכבו הבוקר חשודים נוספים לחקירה.

החקירה בפרשה, שהתנהלה באופן סמוי תקופה ארוכה, הפכה גלויה ביוני השנה, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ופרקליט המדינה, משה לדור, אישרו לעכב את מצגר לחקירה באזהרה. במסגרת החקירה נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים, בהם מצגר. בפעילות נתפסו מסמכים, ומחשבים וכן נתפסו נכסים, רכוש וחשבונות בנק של החשודים.

ימים ספורים לאחר מכן הודיע הרב מצגר לשרת המשפטים, ציפי לבני, ולשר הכלכלה, שמשמש גם כשר לשירותי דת, נפתלי בנט, כי בעקבות חקירת המשטרה בחשד כי לקח שוחד בסך מאות אלפי דולרים, החליט להשעות את עצמו מתפקידו כדיין בבית הדין הרבני הגדול. עוד הודיע הרב מצגר כי עד לסיום החקירה נגדו הוא לא ישתתף בישיבות מועצת הרבנות הראשית לישראל ובישיבות הוועדה למינוי דיינים.

באמצעות סנגוריו, פרופ' דוד ליבאי ועו"ד אלעד רט, הוסיף ומסר מצגר אז כי הוא מכחיש את החשדות נגדו, מאמין בחפותו, וכי הוא מקווה שהחקירה תסתיים במהרה. הרב ציין כי הוא מבין שהשעייתו העצמית היא הצעד הראוי מבחינה ציבורית.

ההודעה על הפרישה נולדה כאמור על רקע מעצרו של הרב במסגרת התקדמות החקירה. בעקבות החקירה שהה הרב שהה במעצר-בית מלא למשך 15 ימים.

לפי החשד, מצגר קיבל מאות אלפי דולרים באמצעות בקשות תרומה לעמותות שונות ולקיחת חלק מהתרומות לכיסו, תוך הלבנת הכספים לכאורה באמצעות רכישת דירות.