וינשטיין: התובע הייצוגי בפרשת קלאב הוטל פשרן ומזיק לצרכנים

היועמ"ש ממליץ כי המועצה לצרכנות תוביל את התביעה במקום התובע הייצוגי

עמדה חריגה, שעניינה טובת הצרכנים בפרשת קלאב הוטל, מציג היום (ג') היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין: לאחר 12 שנה שבהן מתנהלת בקשה לייצוגית נגד קלאב הוטל בטענה לגביית דמי אחזקה מופרזים, פונה היום וינשטיין לבית המשפט המחוזי בתל-אביב ומגנה את התנהגותו של התובע הייצוגי לאורך השנים: "התובע הייצוגי אינו מייצג באופן הולם את עניינה של הקבוצה... הוא ויתר על חלק משמעותי מהטענות שהיו לו... הגיש הסדרי פשרה שפגעו בזכויות הצרכנים והרעו את מצבם, ולמעשה זנח את תביעתו".

למסקנות החריפות הללו הגיע וינשטיין משום שעד כה תביעה זו לא אושרה כייצוגית, ו-3 פשרות שהונחו על שולחן השופטת דרורה פלפל לא אושרו. בנוסף, התביעה המקורית צומצמה והטענה היא שאינטרס הצרכנים נדחק לשוליים.

לאור זאת ממליץ וינשטיין כי התביעה, שממילא נמצאת בשלביה הראשונים, תימחק ותוגש מחדש ע"י המועצה לצרכנות כ"גוף ציבורי, ששם לנגד עיניו את טובת בעלי זכויות הנופש, ואשר ראוי שייטול את המושכות ויביא סוף לפרשה כאובה זו".

התביעה, הטוענת לגביית יתר של דמי האחזקה, תנסה להשיב ללקוחות החזרים כספיים. השאלה היא כמה זמן ייאלצו הצרכנים להמתין אם המועצה לצרכנות תגיש את התביעה מחדש, במקום התובע המקורי. כך או כך, ב-16 בינואר יתכנס בית המשפט בעניין תביעה אחרת נגד קלאב הוטל הנוגעת לביטול העסקה. בדיון אמורים הצדדים להגיש פשרה מחודשת, לאחר שהשופטת ענת ברון פסלה את הפשרה הקודמת בטענה שאינה מיטיבה עם הצרכנים. גם הכנסת עדיין דנה בנושא. ב-9 בדצמבר תדון ועדת הכלכלה בחוק ביטול עסקאות מתמשכות, ובראשן קלאב הוטל.